Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan er dette mulig?

Startet av depalma, onsdag 23. august 2017, klokken 19:36

« forrige - neste »

DagfinnN

Har du aktivert AP så får du kanskje ikke valuta for pengene i dag. Men har du tenkt å ha bilen mer enn et par år, vil du nok/sannsynlig få det.
Jeg ville aldri ha kjøpt uten. Men ønsker man ikke å følge med på utviklingen av AP, så kjøp uten. For meg er dette derimot veldig morro å følge med på.
Jeg har startet sparing for å bytte til AP2 bil i 2019. Regner med at jeg må ut med 400 - 500 k i mellomlegg. Så etter sommeren blir det bare 1 pils i uka.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

o.b.lix

AP2 er i dag ikke verdt pengene, det er bedre å kjøpe brukt bil med AP1, denne har mye mere funksjonalitet.

En gang langt inn i fremtiden kan AP2 bli bedre enn AP1. Den blir riktignok aldri helt selvkjørende (tror jeg), så evnen til å kjøre på egenhånd er penger ut vinduet. Men den blir nok bedre enn AP1.

Dessuten viser det seg at det en pakke koster i ettertid i dag, kommer det tilbud på i fremtiden, bare se på batterioppgraderingene.

Litt inn i fremtiden er autopilot inkludert i standard på S og X (men ikke på model 3), dette for å skape "premium"-følelse for S og X. Da kommer eksisterende til å få tilbud på pakkene.

Når dette er sagt - jag vil aldri ha bil uten TACC igjen - om jeg ikke har råd til TACC på ny Tesla, kjøper jeg heller brukt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

AP2 har tatt igjen AP1 på noen få måneder. Er i tillegg bedre på noen ting nå.
Er man glad i å kjøre bil? Kjøp AP, Det er ikke noe som dreper gleden i bilkjøring som kjedelig kjøring på motorvei og kø

daktari

Kjøp autopilot/EAP, verdt hver krone når du ligger og cruiser i køen på motorveien A og B.  Slå den av for moro på svingete landeveier.
Prissammenligning: BMW 5er må ha driving assistent pluss 31000,- remote parking 5600,- og parking assistanse 5450,- for å matche funksjoner.

o.b.lix

Sitat fra: KristofferH på søndag 25. juni 2017, klokken 13:32
AP2 har tatt igjen AP1 på noen få måneder. Er i tillegg bedre på noen ting nå.

javel? hva er bedre på ap2 enn ap1 nå???
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

MyMuffin

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på søndag 25. juni 2017, klokken 15:03
Sitat fra: KristofferH på søndag 25. juni 2017, klokken 13:32
AP2 har tatt igjen AP1 på noen få måneder. Er i tillegg bedre på noen ting nå.

javel? hva er bedre på ap2 enn ap1 nå???

Fra AP2 eiere får jeg definitivt ikke inntrykk av at AP2 har passert ap1 annet enn kanskje i ekstremt krappe svinger på småveier.

Men tror nok AP2 passerer AP1 i løpet av sommeren.

Kjørte for øvrig 40 mil i ett strekk i dag. Deilig å la AP1 ta noen av de kjedeligste strekningene i tett trafikk. Elsker å kjøre bil, men det finnes noen strekninger som bare er kjedelige.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA