Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Professor: – Elbilister kjører mer økonomisk og dermed tryggere

Startet av tomrh, mandag 07. august 2017, klokken 10:40

« forrige - neste »

Go-carter

Kjørt racing siden 2001
Fikk lappen i 2008
Importerte en Kewet fra Danmark i 2008
Kjøpte en Think 2+2 i 2011
Kjøpte Model X og Leaf nå i 2016 - og er nå helelektrisk.

Ihuga bilentusiast, men elsker å provosere. Fremtiden er elektrisk, og caterhamen får stå i garasjen frem til jeg har råd til å spa ut motorsykkelmotoren som står i den, og konvertere til potent eldrift :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

TorAtle

Har hatt sportsbiler helt siden jeg fikk lappen for 26 år siden, blant annet Caterham 7 og nå sist en Porsche Cayman GTS. Jeg har, som sikkert flere andre, gått gradvis fra å tenke på hybrid som en vei frem til fuel cell blir modent, til at helelektrisk antagelig er det beste valget. Porschen virket etterhvert noe gammeldags å kjøre sammenlignet med i3, så den ble solgt for en måned siden.

Venter på Jaguar i-Pace og kommer neppe til å kjøpe en bensinbil igjen. Får jeg abstinenser satser jeg på at en ukes leie på nabobil kurerer savnet av lyd og lukt.
2014 BMW i3

nr1rayner

Sitat fra: TorAtle på lørdag 10. juni 2017, klokken 12:28
Jeg har, som sikkert flere andre, gått gradvis fra å tenke på hybrid som en vei frem til fuel cell blir modent, til at helelektrisk antagelig er det beste valget.

Gikk nok i samme baner her i hvert fall. Elbiler var spennende, men overhodet ikke aktuelt da man snakket om blybatterier som holdt 20'km, børster som måtte skiftes. For ikke å snakke om ladetid...
Da hørtes det mer fornuftig ut med hybrid og hydrogen som "bare slipper vann ut av eksosrøret"..
Men med den enorme utviklingen på batteri og hurtiglader er vel de fleste her inne enige om at elektrisk er veien å gå  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

jlan

Mitt utgangspunkt var vel først og fremst et ønske om å betale mindre skatter og avgifter. Så langt så har vel Elon tjent mer på det enn Erna har tapt, for å si det slik. Jeg har også installert en dyr bergvarmepumpe hjemme, som heller ikke er bedriftsøkonomisk lønnsom, men som gjør at jeg betaler betydelig mindre i el-avgift (selv når lading av bilen regnes med). Jeg har også båt som i stor grad drives av vindkraft (hvorfor må jeg betale moms på seil og vindgenerator forresten?).

Når jeg nå har endt opp i denne situasjonen så synes jeg det er ganske tilfredsstillende å bruke mindre og renere energi enn gjennomsnittsnordmannen. Dessuten er det både morsommere og mer praktisk å kjøre el-bil.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA