Think Varebil

Startet av electromax, søndag 20. februar 2011, klokken 23:10

« forrige - neste »

electromax

Noen som vet om og eventuelt den nye Think varebilen kommer i salg i Norge? Har en bekjent som driver i budbransjen. Han har idag en liten caddy som han bruker som ekspresspakkebil. En think varebil er han svært intressert i da den vil kunne levere pakker raskere enn hans konkurrenter som velger å bruke dieselbil da han kan kjøre i kollektivfeltet.

Granheim

Kjøp i-Miev og legg ned setene så har du en hendig liten varebil. Så vidt jeg kan se finnes det fortsatt biler for levering i april/mai.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

bosonic

Sitat fra: Granheim på tirsdag 22. februar 2011, klokken 11:17
Kjøp i-Miev og legg ned setene så har du en hendig liten varebil. Så vidt jeg kan se finnes det fortsatt biler for levering i april/mai.

Ikke helt seriøst forslag spør du meg!
Det er jo en grunn til at varebiler har vegg mellom lasterom og kabin.
Å drive budfirma med i-Miev er ikke seriøst.
Selv i en personbil skal ikke løsøre ligge og slenge.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Lunde

Tror nok vedkommende bør se an litt. Skal han kjøre en hel arbeidsdag i en bil med komfortvarme vinterstid og rekkevidde er vel ikke en elbil et alternativ i det hele tatt Granheim. Såpass burde vel du også ha tatt innover deg pr i dag ;-)  Skal du sitte komfortabet i en iMiev vinterstid er den tom på tre til fem timer om du ikke kjører en eneste kilometer, med en TH!NK kan du kanskje håpe på å få kjørt 3-5 mil i tillegg på den tiden. Alt etter kulda ute og krav til sjåføren.  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Tror det er en smal jobb å sette inn en vare-vegg i en 2-seters Think. Slik jeg har forstått det er Frankerike det store markedet for Think-varebilen, spørs hvor fort den kommer her på berget da.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

#5
Løsningen på rekkevidden innen varetransporten er da såre enkel: 2 varebiler. En på lading mens den andre kjører.

På i Miev (med skillevegg) trenger en kanskje ikke engang to biler, da den kan lades opp mellom oppdrag eller i løpet av en 1/2t matpause
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

I perioden 2001 - 2003 mens jeg sto på venteliste hos Ford  fikk jeg tilbud om en Th!nk classic som hadde gått som budbil. Den hadde "alt utstyr", bl.a. såkalt hundegitter bak seteryggene og var derfor for dyr for meg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

Sitat fra: El rayo på tirsdag 22. februar 2011, klokken 22:20...bl.a. såkalt hundegitter bak seteryggene og var derfor for dyr for meg.
For dyr eller for dyr.?
:D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Granheim

Lunde
Jeg tok i dette innlegget ikke stilling til hvor vidt en elektrisk bil er et godt alternativ som budbil, bare at i-Miev med sin lastekapasitet på 860 liter med baksetene nedfelt kan være et alternativ til Think varebil.

Jeg selger også Citroen Berlingo som er en prisgunstig og ypperlig varebil med en drivstoffgjerrig dieselmotor på 1,6 liter og 90hk. Denne anbefaller jeg på det varmeste, men det var altså ikke temaet for innlegget.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

elektrolux

#9
Sitat fra: Granheim på onsdag 23. februar 2011, klokken 10:41
Jeg selger også Citroen Berlingo som er en prisgunstig og ypperlig varebil med en drivstoffgjerrig dieselmotor på 1,6 liter og 90hk. Denne anbefaller jeg på det varmeste, men det var altså ikke temaet for innlegget.

Berlingoen finnes også som Elbi for dem som ikke viste det. Med Litium ombygging snakker vi reelle 150 km rekkevidde, og hurtiglademulighet. Ellers 8 mil og hurtiglademulighet og pris rundt 100K

Her er en omtrent ny en til like over 60000 NOK: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=141290568&action=topInCategory&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=ELECTRICITY&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

Med 2 slike ville vennen din ligget godt ann. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA