Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Vilde Moe, fredag 11. august 2017, klokken 07:30

« forrige - neste »

Vilde Moe

Hei :)

Har bestemt meg for å gå for en Nissan Leaf som bil nr 2, og sitter nå og ser på noen eksemplarer, men synes det er vanskelig å ta en avgjørelse. Jeg er ikke bilkyndig, så setter stor pris på innspill fra erfarne elbil eiere :)

1. Finnkode 97357752 : import, 2 eiere, har lav km stand 20400km. Eu til 2019, snakket m eier og han har vært veldig fornøyd, fått se papirer på bilen alt ser ok ut. Garanti fra Nissan til des.2018. Negativt- ingen sommerhjul, ingen hurtiglader, ikke rustbehandlet, privat selger som er på flyttefot ut av landet.

2. Finnkode 97195345 - import, høyere km 45000. Ingen omreg avg. Erfaren forhandler, sannsynligvis kjørt i varmere klima mht rust, 5 års garanti, ser penere ut på bildene, har hurtiglader. Neg: ikke vinterhjul, høyere km stand, ukjent eu/service historikk?

Er det noen som har tips/råd evnt andre forslag??

zbk

Jeg hadde aldri valgt bort hurtiglader! Ergo ville bare #2 vært aktuell for meg.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Navl1

Jeg hadde gått for norsk bil, med servicehistorikken i orden. Da får du også GPS og app som funker (hvis de du la med her er USA import vel og merke)

Du trenger ikke å gå så svært mye opp i pris heller for å få en norsk bil.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

kaiat

Sitat fra: Vilde Moe på onsdag 07. juni 2017, klokken 14:18
1. Finnkode 97357752 : import, 2 eiere, har lav km stand 20400km. Eu til 2019, snakket m eier og han har vært veldig fornøyd, fått se papirer på bilen alt ser ok ut. Garanti fra Nissan til des.2018. Negativt- ingen sommerhjul, ingen hurtiglader, ikke rustbehandlet, privat selger som er på flyttefot ut av landet.

Denne er litt "skummel". Det er en S-versjon fra USA, så her er det i hvert fall ingen fabrikkgaranti fra Nissan. Den ryker nemlig når bilen eksporteres ut av USA. Mulig selger har kjøpt denne av et firma som driver med import av USA-Leaf, de gir egen garanti som regel.

Det muligens største problemet er at denne bilen har et ettermontert tåkebaklys. USA-bilene har nemlig ikke tåkebaklys, det er en europeisk greie. I mange europeiske land er tåkebaklys et krav, så det må ettermonteres - men det er ikke noe krav om tåkebaklys i Norge, så her kan USA-bilene registeres uten dette. Dette får meg til å tro at akkurat denne bilen har trolig vært registrert i et annet europeisk land før den kom til Norge. Det har tidligere vist seg at skadebiler fra USA har blitt eksportert til diverse østeuropeiske land hvor bilen pusses opp, før den ender opp i Norge. Det står en del om det her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14492.0.html

Et annet spørsmål er hvorfor det vises bilde av bagasjerommet av en gen.1-bil med "ladeklumpen" mellom støtdempertårnene bak, mens resten av bildene tydelig viser en gen.2-bil.

TorC

Den er ikke bare "litt" skummel, den er veldig skummel.
Et søk på VIN på den biler får opp treff som viser at den er salvage.
Vin nr: 1N4AZ0CP7DC416348

Det at de har blandet sammen deler fra ulike generasjoner av bilen er jo ikke akkurat betryggende....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

krskrs

De beste kjøpene med tanke på pris gjør du privat ,men det forutsetter at man virkelig setter seg inn i hva man skal kjøpe og er meget bilkyndig!For deg virker det som det er lurest å gå for en bil solgt ny i norge hos merkeforhandler.Kjøper du brukt hos merkeforhandler er det også 5 års reklamasjonsrett

Navl1

Kjøper du norsk bil privat som har fulgt serviceprogram så skal det nok mye til for å gjøre bomkjøp på leaf. Kan være noen som har dårligere batteri enn andre, men de fleste skal nok være helt ok (andre kan komme med sine sterke meninger her og ;))

Jeg har hatt min i ett år snart, trenger bare en bil, så leafen går snart ut for salg. Kjenner hver dag at jeg virkelig ikke har lyst til å selge den, for sjelden har jeg vært mer fornøyd med bilkjøp.

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

PGH

Nr 1 bilen er en bil som er solgt med savage title fra USA til Litauen hvor den er "fikset opp" for så å eksportere den til Norge. Står vel litt av hvert om biler dette er gjort med her inne. Styr unna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA