Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Permanentmagnetmotor og induksjonsmotor ?

Startet av Fagasstraps.com, onsdag 09. august 2017, klokken 11:05

« forrige - neste »

Fagasstraps.com

Jeg fikk høre forrige uke, at Ampera-e produksjonen ikke starter igjen før i slutten av August. Folk som enda ikke har fått produksjons dato i mai/juni, vil ikke få bil før 3mnd etter produksjons mnd. Dermed levering vinter 2017/2018.

Er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Da ble brevet om forsinkelser mye mer forståelig.

Så kan vi diskutere hvorfor;

Må LG chem bygge ut kapasiteten sin gjennom sommeren?

Er det faktisk mye feil med Ampera-e kontra Chevy Bolt.

Har oppkjøpet fra PSA sin side gjort at GM har mistet interressen sin i Europa. Hvor GM i all hovedsak lever av ZEV credits i USA. Noe som antaglig vil forsvinne jo lenger inn i Trump presidentskapet vi kommer.

Nå blir det noe pesimistisk, men konsekvensene blir store om GM trakk ut 3'dje parts støtte til PSA solgte Ampera-e. I værste fall blir Ampera-e fort slik som Ampera er i dag om et par år. Siden det antagligvis vil komme andre flotte Elbiler med ca. samme kapasitet fremover.
Som f.eks. Nissan Leaf, Kia Niro/Stonic, Model III, Hyundai Kona, BMW I5, VW ID, MB EQ etc.

Edit; Og annet fantastisk Outlander PHEV med over 12mil realistisk rekkevidde. Noe som må tilsvare rundt 30kw netto. Som ville hatt mange flere bestillinger enn Ampera-e hvis de kunne lovet det.



Tellus

Hvor fikk du 'høre' dette da ?

Har ikke sett noe slikt nevnt på amerikanske bilforum så jeg tror du ta disse ryktene med stor klype med salt.

Interessant første innlegg  ;)

Fagasstraps.com

Jeg antar produksjons stans i betyning av setningen "Vi får ikke lister for produksjon nå og i løpet av sommeren (dermed forsinkelsene) og de første listene vi får begynner i slutten av August." Jeg antar at de ikke får vite når bilene blir produsert før den magisk dukker opp på produksjonslisten samme måned, da selgeren min ikke ville forklare meg mer. Kom synsingen fra selgerne sin side, når jeg har prøvd å få en nøyaktig måned med svaret; 3 måneder etter produksjon.

geear

Uten at jeg vet noe som helst om produksjonen av Bolt/Ampera-e, så er det iallfall ikke unormalt at bilfabrikkene stenger ned produksjonen om sommeren og bygger om linjene for nye modeller/facelift/etc. samtidig som de har ferieavvikling, og så starter de opp igjen i aug/sept. med ny årsmodell.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

erato

Ja, man kan jo like gjerne tolke dette som om bilen får noen mindre facelifts.

trykkertor

Facelifts etter noen "få" tusen leverte biler ser jeg på som uaktuelt. Blir bare rot i delemarkedet i fremtiden.
Men at de gjør noen interne forbedringer vil jeg tro. Men utseende tror jeg blir dønn likt, med senere mulighet for flere/andre farger.

bmw2002

Årsaken til dette er nok at de reserverer produksjonen til kun Chevrolet Bolt.

De klarer vel ikke å produsere mer enn 3000 i måneden og med utrulling stadig flere steder i USA vil de sikkert prioritere hjemmemarkedet.

Tom E.

Velger å se positivt på dette:

Det er helt normalt å stenge ned produksjonen av en bilmodell i en måned eller 2 hvis det gjøres omfattende inngrep i produksjonslinjen, les inngrep for å øke produksjonen betraktelig!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA