Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladetider

Startet av frode123, mandag 03. april 2017, klokken 11:34

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: zyp på tirsdag 31. januar 2017, klokken 17:59

Kameraet for lane assist og skiltgjenkjenning klager oftere over dårlig sikt, så jeg har ingen tro på at kamerabasert ACC er like pålitelig som radarbasert ACC.

*: Såfremt man ser bort fra den tunellen i Kristiansand som har en køradar i taket som kan blende radaren i et øyeblikk. Det har også hendt noen ganger.
Det er jeg helt enig i, i3en sin ACC er så ustabil at det egentlig bør reklameres på den av alle som har kjøpt i3. Poenget mitt var vel heller det at radarbasert har sine problemer det og. Og funksjonelt opplever jeg det som bedre med kamerabasert, den følger bilen foran bedre.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

frode123

oppdatering på valg av elbil. har landet på ny golf eller bmw i3. men. er usikker på om jeg skal gå for skinn eller stoff seter? har sett at mange er misfornøyde med den stoff setene i den " gamle golfen" noen innspill rundt dette?

Rottert

Sitat fra: frode123 på torsdag 25. mai 2017, klokken 09:29
oppdatering på valg av elbil. har landet på ny golf eller bmw i3. men. er usikker på om jeg skal gå for skinn eller stoff seter? har sett at mange er misfornøyde med den stoff setene i den " gamle golfen" noen innspill rundt dette?

Jeg gikk for skinn for første gang når jeg kjøpte leafen.
Er vel en smaksak, men her er mine erfaringer:

+ Føles mer ekslusivt enn stoff. ( har prøvd samme bil med stoff)
+ Enkelt å rengjøre med barn i bilen.

- Kald å sette seg i på vinteren. ( ikke noe problem når jeg bruker forvarme som også aktiverer setevarmer )
2014 Nissan Leaf Tekna

bromm

Sitat fra: frode123 på torsdag 25. mai 2017, klokken 09:29
er usikker på om jeg skal gå for skinn eller stoff seter?
BMW i3 med "Lodge" interiør - du vil bli så fornøyd at du kommer til å sove i bilen de første ukene  :P ;D

nr1rayner

Å anbefale 30 kWh Leaf til 120km uten forbehold synes jeg er litt på kanten. Burde ikke være noe problem om sommeren og på fine milde vinterdager, men på de kalde dagene blir det mest sannsynlig korte negler uten lading..
Men, er du beredt til å stikke innom en hurtiglader noen små minutter de verste dagene skal det ikke by på problemer. Det samme vil jeg tro også gjelder for den nye e-Golfen, hvis den ikke klarer seg litt bedre enn Leafen da..
I3 har jeg ikke så god kjennskap til, men den klarer seg nok også bedre enn Leaf.

Turen skulle imidlertid være lett match for Ioniq og nye Zoe, selv i -20C og motvind  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

rolandvg99

Nye e-Golf klarte glatt NEDC'en til LEAF 30 kWt i 18°C og lå 2 km under i 2°C. Altså 248 km i 2°C med 8 mil i +100 km/t og resten i hastigheter mellom 30 og 90.
"I like soul with a capital S"

nr1rayner

@roland
Såpass ja  :D Klarer den nye Golfen såpass begynner det virkelig å ligne noe  :+1:
Det er vel ca 31 kWh utnyttbart på den? Mens Leafen har ca 27 kWh. I tillegg er vel Golfen noe mer effektiv enn Leafen.
Point taken, trekker tilbake min uttalelse
Sitat fra: nr1rayner på fredag 26. mai 2017, klokken 14:48
Det samme vil jeg tro også gjelder for den nye e-Golfen, hvis den ikke klarer seg litt bedre enn Leafen da..
Nye Golfen burde klare trådstarters behov da.
Men står ved min uttalelse om Leafen  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Luftventil

Sitat fra: frode123 på torsdag 25. mai 2017, klokken 09:29
oppdatering på valg av elbil. har landet på ny golf eller bmw i3. men. er usikker på om jeg skal gå for skinn eller stoff seter? har sett at mange er misfornøyde med den stoff setene i den " gamle golfen" noen innspill rundt dette?

Stoffsetene i første generasjons E-Golf er kjipe ja, men har hørt de er bedre i den nye utgaven.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA