Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mens vi venter på Model 3 avdukingen.

Startet av Elnero, lørdag 29. juli 2017, klokken 23:33

« forrige - neste »

Elnero

Vurderer innkjøp av den nye e-golf(første elbil) men synes prisen er noe høy i forhold til alternativene. Blir så å si alt av utstyr på meg totalt ca 375 000kr. Noen som har klart å pruta gliset av selgeren og fått en skikkelig god pris?


ezzpen

Jeg innhentet tilbud på e-Golf for noen uker siden, i forbindelse med en pågående kampanje.
Kunne da fått bilen for 350 000,- inkl mer eller mindre alt utstyr, utvidet garanti og 17" sommerhjul.

375 000,- høres dermed ganske høyt ut.

Elnero

Nå har jeg kun gått ut ifra listepriser så det er der(350) jeg håper på å ende opp prismessig evt lavere.

brako79

4% pruting  bør gå greit dersom du velger alt utstyr.  Tenk deg om du trenger bilen fullspekka. Det går an å kjøpe sommerfelgene utenom.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

electrique

Fikk ca 5% rabatt - sikkert enkelte som har fått mer men e-Golf er populære biler som selger bra med 4-5 måneders leveringstid så du har ikke verdens beste kort på hånden.

Elnero

Sitat fra: electrique på fredag 19. mai 2017, klokken 21:02
Fikk ca 5% rabatt - sikkert enkelte som har fått mer men e-Golf er populære biler som selger bra med 4-5 måneders leveringstid så du har ikke verdens beste kort på hånden.

Litt det jeg tenker på men vw virker som om de er mer istand til å levere så mye markedet trenger. Litt verre om de hadde kun fått dekka 20% av etterspørselen, hadde fort blitt listepris da. Var på møller i dag og de sa de kunne levere i slutten av september.

RS

Jeg har betalt kr 320.000 med alt utstyr, metallic minus skinn og  Dynaudio.
Og 16" vinterhjul er også med.

Lassiiboiii

Onyx hvit, alt av utstyr utenom mobilopplegg, utvendiglyd og vinterhjul. havnet på 337' inkl 3års service avtale.

er greit fornøyd med den dealen.

+ at jeg har valgt og ettermontere mørke baklyktene istedenfor kompensasjonen.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

nortrahof

Sitat fra: Elnero på fredag 19. mai 2017, klokken 19:31
Vurderer innkjøp av den nye e-golf(første elbil) men synes prisen er noe høy i forhold til alternativene. Blir så å si alt av utstyr på meg totalt ca 375 000kr. Noen som har klart å pruta gliset av selgeren og fått en skikkelig god pris?

Dette var kostbart "for kun 12 kW ekstra batteri"!

Den "gamle" E-Golfen hadde 24kW og "faceliften" 36 kW. Ser at den "gamle" selges i "Exclusive"-utgave for NOK 260´ med det meste av utstyr. Da er det NOK 115´å betale for så-og-si samme bilen med kun 1/3 "ekstra" batteri! Det er nesten NOK 10´pr. kW!

Er man ikke avhengig av rekkevidden så er den "gamle" et mye bedre kjøp! I-og-med dette var kun et "facelift", er det kun detaljendringer på den nye. De gangene man har bruk for den ekstra rekkevidden, så er det kostbart i forhold til å lade underveis.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Elnero

Sitat fra: Lassiiboiii på lørdag 20. mai 2017, klokken 10:06
Onyx hvit, alt av utstyr utenom mobilopplegg, utvendiglyd og vinterhjul. havnet på 337' inkl 3års service avtale.

er greit fornøyd med den dealen.

+ at jeg har valgt og ettermontere mørke baklyktene istedenfor kompensasjonen.

Veldig bra deal detta. Hvor var dette og var det mye frem og tilbake med selger ang pris?

eivhelle

Sitat fra: nortrahof på lørdag 20. mai 2017, klokken 10:46
Sitat fra: Elnero på fredag 19. mai 2017, klokken 19:31
Vurderer innkjøp av den nye e-golf(første elbil) men synes prisen er noe høy i forhold til alternativene. Blir så å si alt av utstyr på meg totalt ca 375 000kr. Noen som har klart å pruta gliset av selgeren og fått en skikkelig god pris?

Dette var kostbart "for kun 12 kW ekstra batteri"!

Den "gamle" E-Golfen hadde 24kW og "faceliften" 36 kW. Ser at den "gamle" selges i "Exclusive"-utgave for NOK 260´ med det meste av utstyr. Da er det NOK 115´å betale for så-og-si samme bilen med kun 1/3 "ekstra" batteri! Det er nesten NOK 10´pr. kW!

Er man ikke avhengig av rekkevidden så er den "gamle" et mye bedre kjøp! I-og-med dette var kun et "facelift", er det kun detaljendringer på den nye. De gangene man har bruk for den ekstra rekkevidden, så er det kostbart i forhold til å lade underveis.
Det er som regel mer lønnsomt å kjøpe billig. Men det er tilfeller der den ekstra komforten i den nye e-golfen vil gjøre at man føler det er verdt noen kroner ekstra. Spesielt i den kalde delen  av året når man ikke ønsker å kjøre uten varme. Skal du utnytte hele batterikapasiteten må du kjøre de siste to milene uten oppvarming. Du får derfor mer enn 50% ekstra når du ser på hvor stor del av turen som kan nytes med full komfort. Og det er enklere å kjøre lengre turer på vinteren når man kan planlegge lengre etapper mellom hver lading.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Lassiiboiii

Sitat fra: Elnero på lørdag 20. mai 2017, klokken 11:20
Veldig bra deal detta. Hvor var dette og var det mye frem og tilbake med selger ang pris?

Var i Haugesund, og det var litt fram og tilbake. men har i tillegg arbeidsgiver med avtale så fikk litt der også.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA