Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Laban, søndag 09. september 2007, klokken 11:43

« forrige - neste »

Boogie

Og her er side to av samme artikkel
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Tirsdagens artikkel omhandler også Belona.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Rav4_EV


Laderen er egentlig en gammel batteritester. Gammel konstruksjon som blandt annet ble brukt til utvikling av GMs Impact, den som senere ble til EV-1.
Ganske festlige data: 8-420 volt, 265 A per kanal. To kanaler gir tilsammen 530 A.
Med en effektfaktor på 0.99 er den langt "snillere" i strømnettet en en OBOS blokk eller 2.


Arne Magnus

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Kjekk sak den laderen der.

Har akkurat fått tak i hurtigladekontakt fra Marchal, så nå mangler jeg "kun" en lader som klarer 160V og 100-150A

Noen som har en liggende oppi en skuffe et sted? :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

eledille

Ser at artikkelen hevder at Zebra-batteriet må "byttes ofte og lades lenge". Levetiden på Zebra-batteriet skal være mellom 7 og 14 år og mange tusen sykler, så det er faktisk et av de mest langlivete batteriene som finnes i dag.

Svakheten er at det ikke kan levere særlig imponerende effekt.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Ken

Glede meg til å montere en sikkelig 16ampere ladeanlegg til Thinken. Vanlig stikk kontakter og den Defa pluggen er ikke dimensjonert for 16 A og det er ikke noe vits å risikere meltdown. Har kjøpt et par ladehansker fra Claas Ohlsen som er beregnet til 50 A. De er bare 2 polet men trenger man jording egentlig? Noe som vet? Hilsen Ken.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#21
Sitat fra: Ken på torsdag 06. september 2007, klokken 23:04
Glede meg til å montere en sikkelig 16ampere ladeanlegg til Thinken. Vanlig stikk kontakter og den Defa pluggen er ikke dimensjonert for 16 A og det er ikke noe vits å risikere meltdown. Har kjøpt et par ladehansker fra Claas Ohlsen som er beregnet til 50 A. De er bare 2 polet men trenger man jording egentlig? Noe som vet? Hilsen Ken.

Det virker ikke som du er helt sikker på hva du driver med, og da er det best å la det være. Råd: Lever ladehanskene til Claas Ohlsen og få pengene tilbake.

Om du gir en bedre beskrivelse av hva du mener med "et sikkelig 16ampere ladeanlegg til Thinken", kan vi kanskje gi andre råd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tom

#22
Sitat fra: Ken på torsdag 06. september 2007, klokken 23:04
Glede meg til å montere en sikkelig 16ampere ladeanlegg til Thinken. Vanlig stikk kontakter og den Defa pluggen er ikke dimensjonert for 16 A og det er ikke noe vits å risikere meltdown. Har kjøpt et par ladehansker fra Claas Ohlsen som er beregnet til 50 A. De er bare 2 polet men trenger man jording egentlig? Noe som vet? Hilsen Ken.



Ikke for å være ekkel, men hvis du lurer på om den skal være jordet bør du la andre gjøre det.  Det ser ut som Claas Ohlsen 22-896 har en rating på 12 - 48 Volt. Jeg bruker en tilsvarende plugg på sekundær siden av ladere, så jeg kan bytte mellom to forskjellige ladere 3Kw og 1,6 Kw.   IKKE  bruk denne pluggen på 230 v, det kan være direkte .......

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Boogie

Her er en artikkel om Dobloen på Belona sin hjemmeside.

http://www.bellona.no/nyheter/Lad_elbilen
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA