Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva betalte du?

Startet av ravn, tirsdag 18. desember 2012, klokken 21:46

« forrige - neste »

frankols

Sitat fra: frankols på onsdag 06. mars 2013, klokken 08:05
Sitat fra: frankols på onsdag 27. februar 2013, klokken 08:38
Vel, nå har min Leaf vært død i 5 uker.
Den befinner seg i Bergen har jeg fått beskjed om.
Første forsøk på å fikse den var mislykket, og de må få tak i nye deler fra Japan.
Dette hadde ingenting med forvarmingssyndromet å gjøre sier de, men noe med hovedbatteriet....


Nok en uke har gått, bilen er fortsatt i Bergen, intet nytt i følge forhandler Ålgårds Auto....

Da kom bilen tilbake nå på onsdag, hentet den hos Ålgård Auto på torsdag.
Alt virker OK, og ingenting å ta hensyn til angående forvarming sier nå de  :-*
Så får vi bare håpe da....

RuneW

Jeg har hatt bilen på verksted for oppgradering av software nettopp pga forvarmingsproblemet. Likevel har det nå skjedd to ganger at bilen ikke starter på første forsøk. Typisk er at jeg merker det fordi bilen ikke vil i gir. Ett trykk til på knappen (uten å ta beinet fra bremsepedalen) er imidlertid alt som skal til for at den "starter".

Ikke noe stort problem, men veldig lite imponerende fra Nissan sin side.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Vår bil tuller faktisk mer etter oppdareringen enn før...
Før startet den nesten alltid med forvarmingn, nå er det rundt 50% sannsynlighet for at den ikke starter på første forsøk.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

gbzdoc

Min ble heller ikke 100% etter reparasjon og oppdatering.

Men nå får den en annen ny høyspent-del av ukjent type for å bøte på luggende bremse- og regenerering.

Var visst en delegasjon fra UK og Japan som kom sammen for å se på bilen (seks mann)... Tydeligvis en "spennende" feil. ;)

eivisa

Sitat fra: gbzdoc på fredag 05. april 2013, klokken 15:46
Min ble heller ikke 100% etter reparasjon og oppdatering.

Men nå får den en annen ny høyspent-del av ukjent type for å bøte på luggende bremse- og regenerering.

Var visst en delegasjon fra UK og Japan som kom sammen for å se på bilen (seks mann)... Tydeligvis en "spennende" feil. ;)

Legger du ut en oppdatering om hvordan det går når du har fått skiftet den delen?
Har hatt litt tull med regen i det siste(i tillegg til det med bremsene). Når jeg kjører nedover i lange bakker, kutter regen i ECO ned til det samme som den har i D.  ???
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Thomas Parsli

Problemet med biler som ikke lar seg starte er løst med oppdateringen som kom for et halvt år siden, men problemet med biler som ikke alltid starter på første forsøk er så vidt jeg vet ikke løst.

Om 2013-modellen har det samme problemet (det siste altså) vet vi enda ikke. Jeg er overrasket hvis den har problemet.

Advarselen "ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!" gjelder altså et lite antall biler som ikke har oppdatert firmware.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

koffeld

Jeg hadde Leafen til 1års-service for en måneds tid siden hos BNH Oslo og regnet der med å få oppdatert software.  For å være sikker, spesifiserte jeg ved innlevering at jeg ønsket dette.  Det ble likevel ikke oppdatert, det var vist nok ikke noen ny software tilgjengelig for min bil.  Jeg har aldri gjort noe med software siden bilen var ny, så dette synes jeg er rart.  Jeg ba de derfor sjekke en gang ekstra, men svaret var det samme. 

Så, jeg får nok fortsette rutinen med avslutting av forvarming av bilen via mobilen til vinteren også :(
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

gbzdoc


Sitat fra: eivisa på lørdag 06. april 2013, klokken 10:16
Sitat fra: gbzdoc på fredag 05. april 2013, klokken 15:46
Min ble heller ikke 100% etter reparasjon og oppdatering.

Men nå får den en annen ny høyspent-del av ukjent type for å bøte på luggende bremse- og regenerering.

Var visst en delegasjon fra UK og Japan som kom sammen for å se på bilen (seks mann)... Tydeligvis en "spennende" feil. ;)

Legger du ut en oppdatering om hvordan det går når du har fått skiftet den delen?
Har hatt litt tull med regen i det siste(i tillegg til det med bremsene). Når jeg kjører nedover i lange bakker, kutter regen i ECO ned til det samme som den har i D.  ???

Hvor skal jeg starte? ;)

Fikk bilen tilbake, da var den ok i et par uker, så begynte den å nøkke/lugge ved bremsing igjen. Så at det var samme utslaget på regen.

Leverte bilen tilbake så de kunne sjekke det ut, men de klarte ikke å reprodusere feilen. Hentet bilen igjen, og nå har jeg kjørt en uke uten dette fenomenet med ETT unntak hvor det har skjedd.

Go figure!

Nå har jeg fått klunking fra venstre forhjul/drivaksel eller noe. Hører det når jeg kjører i veldig lav fart, og det endret seg ut fra vinkel på hjulene/utslag på rattet.

Litt lei nå merker jeg...

(Og ja, jeg har sjekket over hjulboltene. ;)

epsen

Gammel tråd, men jeg er altså en "heldig vinner" av dette problemet nå.. Skal få levert bilen på verksted rett over helgen.

Prøvd å ta av batteri, og starte den maaaange ganger.
Like dødt.

Bilen er utenfor garanti også (Reg nov11), så dette blir spennende. Kommer til å kjøre hardt på å få tatt det på forsikring. Bør være innenfor det som står i vilkårene det?

epsen

Oppdatering på min bil: Samme symptomer som defekt DC-konverter.
Resultat: Ødelagt rèle mellom batteri og motor som ikke slipper igjennom strøm når jeg startet bilen.
16000,- kostet rep hos Birger N Haug Oslo. Dekket av motor og drivverkforsikring hos Sparebank1.
3000,- i egenandel!



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA