Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte lyspærer til fjernlys

Startet av larsk, onsdag 26. juli 2017, klokken 17:16

« forrige - neste »

larsk

16 eller 32 A ??

Bilen trekker ikke mer enn 16A (endel mindre faktisk), men jeg synes å ha lest at enkelte ladestasjoner ikke tar 16A kabel?? Eller var det motsatt??



2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

larsk

Hadde bare 32A på lager, så da slapp jeg å tenke noe mer over valget.... men sikkert interessant for andre å få tips (?)
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

Snylter1

Er noen ladestasjoner som ikke godtar 16 A kabel, så 32 er da et trygt valg.

Lars C. Krogenæs

Laderen på trillingene er på 13A, og bilen trekker 13,3A på maks.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

#4
Sitat fra: larsk på mandag 15. mai 2017, klokken 21:04
Hadde bare 32A på lager, så da slapp jeg å tenke noe mer over valget.... men sikkert interessant for andre å få tips (?)

Mener disse har prisgaranti, altså om du finner samme kabel til en lavere pris hos andre får du tilbake mellomlegget. Nevn vår, så får du penger til en bedre lunch.  ;)

Ellers leverer f.eks VW 16A kabler med bilene sine, og vi selger daglig 16A kabler og har kun et tilfelle der kunden måtte bytte da akkurat den stasjonen han bruker ikke støttet 16A kabler. Ladestasjoner som ikke støtter 16A kabler følger ikke standard, eller er ikke programert ferdig. Beste for alle, inkludert jorden med sine begrensete resurser, er om en ikke bruker mer kabel enn nødvendig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 16. mai 2017, klokken 13:46
Ellers leverer f.eks VW 16A kabler med bilene sine, og vi selger daglig 16A kabler og har kun et tilfelle der kunden måtte bytte da akkurat den stasjonen han bruker ikke støttet 16A kabler. Ladestasjoner som ikke støtter 16A kabler følger ikke standard, eller er ikke programert ferdig. Beste for alle, inkludert jorden med sine begrensete resurser, er om en ikke bruker mer kabel enn nødvendig.

Nye eGolf har 32A lader men VW leverer med 3-fase 16A kabel. Til denne bør man altså kjøpe en 3x32A kabel om man vil ha muligheten til å lade på 7,4kW ladestasjoner med full hastighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cral

Er vel 20A kabel VW leverer. Ble ikke halvvering av ladetiden når byttet fra orginalkabel til 32A på test i går kveld. Skal skrive ned litt neste gang.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

jkirkebo

Sitat fra: Cral på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:20
Er vel 20A kabel VW leverer. Ble ikke halvvering av ladetiden når byttet fra orginalkabel til 32A på test i går kveld. Skal skrive ned litt neste gang.

Ja, selvsagt er det en 3x20A kabel. Disse annonseres av "alle" som 16A kabler så det er ikke så lett alltid å huske at de er kodet for 20A ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA