Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BTX8 som kode på ny konfig av X75?

Startet av frtan, torsdag 10. august 2017, klokken 21:52

« forrige - neste »

EV85

Etter å ha sett over modellene synes jeg Visia fremstår som nokså ribbet utstyrsmessig. Acenta koster nå ca 217 tusen får jeg opplyst. Det har den kostet ganske lenge så lite nytt der.

Med vinterdekk oppgir selger 240 tusen og da synes jeg andre biler er langt mer interessante.


frtan


Ole Irgens

Sitat fra: tanumfr på onsdag 07. juni 2017, klokken 10:03
Noen som kikker etter det samme eller vil komme med tips til forhandlere eller biler som ligger på Finn? Jeg bor i Sandnes, men kan hente nordover mot Bergen sørover og østover mot Oslo :)

Vet ikke om du får en Leaf du blir fornøyd med til den prisen. Jeg har selv en 2016-modell Acenta med stor batteripakke, kjøpt hos norsk merkeforhandler, og den er superbra, har gått 17.000 km uten annet tull enn at det var litt problemer med Nissan Connect i begynnelsen. Men til 150.000 får du en bil med liten batteripakke og sannsynligvis privatimportert. Det vil si begrenset rekkevidde, ikke tilpasset norske forhold og uten garanti fra Nissan Norge. Forhandler vil sikkert gi deg en slags garanti, men dersom han stenger dørene neste måned står du der.

Ser ut som du må opp i over 200.000 kroner for å få en bil med stor batteripakke som ikke er privatimportert, men da får du i alle fall en bil du vil være fornøyd med og som du ikke er avhengig av forhandler for å opprettholde garantien på.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Go-carter

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:58
Sitat fra: tanumfr på onsdag 07. juni 2017, klokken 10:03
Noen som kikker etter det samme eller vil komme med tips til forhandlere eller biler som ligger på Finn? Jeg bor i Sandnes, men kan hente nordover mot Bergen sørover og østover mot Oslo :)

Vet ikke om du får en Leaf du blir fornøyd med til den prisen. Jeg har selv en 2016-modell Acenta med stor batteripakke, kjøpt hos norsk merkeforhandler, og den er superbra, har gått 17.000 km uten annet tull enn at det var litt problemer med Nissan Connect i begynnelsen. Men til 150.000 får du en bil med liten batteripakke og sannsynligvis privatimportert. Det vil si begrenset rekkevidde, ikke tilpasset norske forhold og uten garanti fra Nissan Norge. Forhandler vil sikkert gi deg en slags garanti, men dersom han stenger dørene neste måned står du der.

Ser ut som du må opp i over 200.000 kroner for å få en bil med stor batteripakke som ikke er privatimportert, men da får du i alle fall en bil du vil være fornøyd med og som du ikke er avhengig av forhandler for å opprettholde garantien på.

Mvh

Ole Irgens

Du trenger ikke male bildet så dystert. Nissan Norge kan også gå konk neste uke, satt på spissen.

Jeg vil -ikke- anbefale å handle fra en importør som ikke er "solid". Enkelte importører, og forhandlere, har eksistert i flere tiår (som f.eks. Autonova) og sannsynligheten for at disse kaster inn håndkleet neste uke er særdeles liten.

"Tilpasset norske forhold" hersker det også stor tvil rundt hvorvidt hva det faktisk omfatter. De fleste seriøse importører selger Leaf med varmepakke. Varmeteppet som evt mangles slår inn i -20 grader celcius, og er med andre ord noe man svært sjeldent - om noen gang - vil merke at mangler.

Kort oppsummert: Solid sideimportør som gir garanti, påstår jeg at ikke er vesentlig dårligere enn merkeimportør. In the bitter end har man uansett Forbrukerrådet :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA