Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kollisjonssikkerhet i elbiler

Startet av elektrolux, lørdag 15. september 2007, klokken 13:03

« forrige - neste »

elektrolux

Satte sammen noe utstyr og fikk målt kapasiteten på 3 er kassen i P106'en før den skal til østlandet.

Med C4 utlading (24 A grunnet max 500W) målte jeg 112 Ahr! Dette er batterier som er kjørt 20000 km.

Jeg har en stund trodd at nyere blokker har lavere kapasitet, etter å ha kommet over en rekke nyere blokker med mindre enn 100 Ahr.

Samme måling på AX'en gav brukbare 97 Ahr, noe som forklarer de 10 km mindre AX'en klarer i forhold til P106'en. AX'en har også 2004 blokker, men de er innkjørte i en postbil, og antakelig blitt klattladet. Jeg har forsøkt over 2-3 måneder å trimme disse blokkene ved å kjøre den langt ned, men det ser foreløpig ikke ut til å ha resultert i større kapasitet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA