Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring

Startet av S4e, søndag 09. april 2017, klokken 16:28

« forrige - neste »

Ipadjove

Sitat fra: Jakal på torsdag 30. mars 2017, klokken 22:18
Interessante videoer med Bolt´en. Jeg leste for en tid tilbake at årsaken til at Ampera´en hadde litt tregere akselerasjon enn Bolt´en var at den var litt tyngre pga litt større batteri (?). Og derved kunne få litt mere rekkevidde enn Bolt´en (tar det litt på husken nå...). Noen som kan korrigere / vet årsaken til forskjell på akselerasjonen?

Kan ikke forstå at de skal ha forskjellige batteri. Kan det være forskjellen på miles/km du tenker på? Eller at Opel underdriver for så og heller yte bedre enn lovd?

knut.aulie

Sitat fra: Jakal på torsdag 30. mars 2017, klokken 22:18
Interessante videoer med Bolt´en. Jeg leste for en tid tilbake at årsaken til at Ampera´en hadde litt tregere akselerasjon enn Bolt´en var at den var litt tyngre pga litt større batteri (?). Og derved kunne få litt mere rekkevidde enn Bolt´en (tar det litt på husken nå...). Noen som kan korrigere / vet årsaken til forskjell på akselerasjonen?
Sannsynligvis er forskjellen at de måler 0-60 miles på Bolt og 0-100 på Ae

OlaM

Sitat fra: mzziaz på torsdag 30. mars 2017, klokken 07:27
Joda;

"The lights are pretty cool. You may adjust the brightness with the brightness control for the rest of the dash. At the lowest setting the blue strip is off."


http://www.chevybolt.org/#/topics/8218?page=1

Bra!

Fant et annet sitat i tråden:

http://www.chevybolt.org/forum/13-chevy-bolt-ev-pictures/8218-ambient-instrument-panel-2.html

SitatWhen I turn down the screens, the ambient is almost gone.

Høres bra ut! Alle biler  skulle hatt en sånn knapp som Saab hadde. Ett trykk og alt overflødig lys borte.

Jakal

#48
Jeg fant en link som kan tyde på lengre rekkevidde for Amperaen:
http://autoweek.com/article/green-cars/heres-why-chevy-bolts-opel-twin-promises-longer-range

Eller egentlig ikke, kun forskjellige målemetoder  :'(

mzziaz

Sitat fra: OlaM på torsdag 30. mars 2017, klokken 22:40
Sitat fra: mzziaz på torsdag 30. mars 2017, klokken 07:27
Joda;

"The lights are pretty cool. You may adjust the brightness with the brightness control for the rest of the dash. At the lowest setting the blue strip is off."


http://www.chevybolt.org/#/topics/8218?page=1

Bra!

Fant et annet sitat i tråden:

http://www.chevybolt.org/forum/13-chevy-bolt-ev-pictures/8218-ambient-instrument-panel-2.html

SitatWhen I turn down the screens, the ambient is almost gone.

Høres bra ut! Alle biler  skulle hatt en sånn knapp som Saab hadde. Ett trykk og alt overflødig lys borte.
Jeg mener å ha lest et sted om noen som klaget over at det ikke er mulig å skru skjermen helt av.

Helt enig i at en sånn Saab-funksjon hadde vært deilig.

Ipadjove

Sitat fra: Jakal på torsdag 30. mars 2017, klokken 23:01
Jeg fant en link som kan tyde på lengre rekkevidde for Amperaen:
http://autoweek.com/article/green-cars/heres-why-chevy-bolts-opel-twin-promises-longer-range

Eller egentlig ikke, kun forskjellige målemetoder  :'(

Ja, NEDC /EPA. Blir litt som å si at Opelen kan kjøre 520 km i 50km/t og Bolt kan kjøre 38 mil i 90km/t.

(Fiktive tall, for eksempel bare)

goev

Forskjellene i aksellerasjon stammer nok mest fra det at amerikanerene bruker "rolling start" og måler fra 0 til 60MPH, mens i Europa måler man fra helt stillestående til 100km/t.

Står mer om det her: http://www.drivearabia.com/news/2012/03/24/why-we-get-slower-0-100-kph-acceleration-times-than-foreign-magazines/
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

Jakal



AmocoCadiz

Edmunds 360graders video test av Bolt.
Her kan man kikke på hva man selv ønsker inne i kupeen.

mzziaz


sølv-pilen

#56
Sitat fra: S4e på fredag 03. februar 2017, klokken 17:17
Vi har en tråd for Bolt, men det er jo noen forskjeller med Opel Ampera-e. Starter derfor ny tråd.
For ordens skyld videre i tråden. Hva med å holde seg til tema? Ampera-e her, Bolt i den andre tråden.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning


bno

Forskjellen er for ale praktiske formål labelling
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

alv1

Det er vel ikke helt riktig. Forskjell på utstyr, farger, stivhet, software etc?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA