Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Soul 30 kWt i forhold til 27 kWt batteri

Startet av Thor anders, søndag 18. juni 2017, klokken 13:59

« forrige - neste »

Thor anders

Hei

Har ikke elbil enda, men tenker å skifte ut en Touran og en Camaro i nærmeste fremtid. Vurderer da en Tesla 70d, noe som burde dekke alle behov ift plass og rekkevidde.
Har tidligere hatt en Think City som batteriene gikk i stykker på. Det var egentlig garanti på den, men Think var jo selvfølgelig slått konkurs og oppkjøpt av en eller annen russer. Dermed ingenting å hente der.. Lurer derfor på hvor solid Tesla er som firma? Er de her for å bli?
Ang bom.. Hvor lenge er elbiler fredet der?

arthur

Sitat fra: Thor anders på lørdag 08. april 2017, klokken 08:46
Ang bom.. Hvor lenge er elbiler fredet der?

Et politisk vedtak gjelder til et nytt vedtak fattes. I år er det jo også et valgår så selv Snåsamannen kan nok ikke svare deg på det punktet vil jeg tro. Fredningen er vel også vedtatt delvis opphevet så hvilken vei det bærer er det nok gitt visse signaler på?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

doldis1

#2
 
SitatLurer derfor på hvor solid Tesla er som firma? Er de her for å bli?

Godt spørsmål og svaret er at ingen kjenner framtiden, MEN- hvis jeg skal sammenligne det Elon Musk har
gjort så langt med noe kunne det jo kanskje være å heve Titanic og få henne i lønnsom drift i løpet av
12 mnd.  ;)

Hvis jeg skulle ha satset penger ( hvilket jeg også har gjort ) på at en av dagens bilprodusenter lever
om 15 år, blir det uten fnugg av tvil på Tesla motors inc.
Mange her på forumet vil nok mene noe annet men historisk målbare fakta gir størst sannsynlighet for at
min versjon er riktig ..

Troald

Tesla er ikke et solid firma i tradisjonell bedriftsøkonomisk forstand. Selskapet går med underskudd og er avhengig av aksjeutvidelser. Men investorene liker Tesla og verdsetter verdien av selskapet høyere enn verdien av Ford. Tesla oppfattes ikke bare som en bilprodusent, men også som batteriprodusent og energileverandør. I fremtiden kan Tesla også bli store på innholdstjester. Når bilen er selvkjørende så må vi jo gjøre noe når bilen frakter oss fra A til B.

Hele bilindustrien er i endring. Vi kommer til å kjøpe våre biler på nett og de store og flotte forhandlerbyggene blir stående tomme. Teknologien gjør at det blir mindre behov for karosseriverksted osv. Hvem som overlever er ikke godt å vite. Kineserne vil nok dominere, men tror absolutt det er plass til Tesla, en fransk-koreaner og en tysker.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Thor anders

Takker for svar. Var og testa en 70d i går. Sent 2015modell med ca 30k på telleren. Blir nok den. Var jo en kjempebil:) Så får en håpe at bomfritaket holder en stund til og at Tesla består som firma.
Camaroen er solgt, gikk jo fort som fy. Blir vel verre å bli kvitt Touran..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Panduck

Det er vel en del som tyder på at selv etter at vi må begynne å betale bompenger, så lønner det seg å ha elbil. Om man betaler 50% av det fossilbiler betaler, er det jo vesentlig billigere. Man kan beskymre seg for at Tesla kan gå under, det kan godt være de gjør, men med den endringen som kommer i markedet nå, kan hvem om helst bukke under, og det er vel få som har posisjonert seg slik som Tesla har. Pengene ligger i batteriene, og det virker det som om Musk, mer enn noe av de andre, har forstått. Sannsynligheten er stor for at du kjøper deg en bil du vil være fornøyd med i lang tid.

Thor anders

Ser det er lønnt uansett om bompengefritaket forsvinner ja. Og får jo en helt ekstremt god bil[emoji4] Kan nesten ikke vente. Bare gjøre litt forberedelser ift lading nå så. Monterte en Tesla wallconnector for en kunde på fredag. 230V IT her, så setter opp en trefase 32A+ type B jordfeilbryter og legger en 3x10+j ut til garasjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

doldis1

 Ikke bekymre deg for Teslas videre eksistens, sånn det ser ut nå tror jeg de som produserte Camaroen din
ligger mye dårligere til  De sendte Bolt ut på markedet med lademuligheter som en Leaf 1ste. gen og
den skal konkurrere med TM3 ?  Tesla vil sitte å telle penger de mens Detroit begraver fossilfirmaene sine ... ;)

Behage

Noen av dere som har firma leaset en Tesla model S/X? Lønner dette seg?











© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA