Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drammen > Bergen i en i3

Startet av TrondT, onsdag 27. juli 2016, klokken 13:36

« forrige - neste »

tomrh

Vår 12 i-MiEV gått 140.000 er toppen verdt 60k nå, bare dumt å selge. EvBatMon måling viser at den er nede på 77% batterikapasitet, men så lenge den klarer 2x22 km pendling blir den beholdt. Vi har rikelig med P-plass her utpå landet. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Simen1

Sitat fra: Electrix på mandag 21. november 2016, klokken 11:57Den estimerte rekkevidden er ikke mye å stole på, den er estimert på bakgrunn av den siste kjøringen din. Til hytta vår er det motorvei ca 4 mil, så er det 90-80-70  ca 2 mil og så +- 50 i ytterligere 2 mil. Når motorveien er ferdig estimerer bilen gjerne 40 km rekkevidde igjen pga høyt forbruk, når vi svinger av E18 og begynner med 50kmt kjøring har den vent seg til lavere forbruk og estimerer ca 4 mil rekkevidde igjen. Når vi så kommer frem etter et stykke med rolig kjøring har vi ca 4 mil rekkevidde igjen...
Rekkeviddeberegningen virker veldig primitiv i Teslaen også. Den burde estimere rekkevidden ut fra både kommende fartsgrenser, temperatur, stigninger og kunne baseres på tidligere forbruk også. Omtrent slik den husker å heve bilen på humpete veier.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA