Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Unplugged Performance facelift front

Startet av SinusX, søndag 04. juni 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

SinusX

Hei, etter lange måneder med venting, fikk jeg endelig levert min Model X 90D i forrige uke. Gleden ble dessverre kortvarig. Dag nummer 2 dukket det opp feilmeldinger om lav spenning på 12-volts batteri og at bilen ikke kunne starte. Det viser seg nå å være feil på hovedbatteriet (høyvolts-batteri). Det er nå bestilt inn lånebatteri som jeg skal bruke mens mitt batteri skal frem og tilbake over Atlanteren for reparasjon...
Er det noen som har erfaringer med dette? Hvor lang tid det vil ta osv?

nie

#1
Samme som med min S. Prosedyren for X og S er nok ganske lik.

Jeg ventet to mnd på lånebatteri.
Fikk lånebatteri i bilen for ca 1mnd siden. Tesla gir ingen indikasjoner om når mitt batteri er ferdig reparert og kan settes tilbake i min bil.
En annen bruker her på forumet kjører rundt med lånebatteri på andre året.

Hvis dette skjedde etter to dager ville jeg ha krevd fabrikknytt batteri. Å belemre en kunde med helt ny bil med lånebatteri og reparasjon blir helt feil, etter mitt syn.

PS
Mener at batteriene sendes til Nederland for reparasjon.
Det er iallfall det jeg er blitt fortalt.

SinusX

Takk for info nie!
Ble forespeilet lånebatteri innen en uke og at mitt batteri skulle sendes til USA for feilsøking/feilretting. 2 mnd ventetid ville være helt uakseptabelt, særlig med tanke på at bilen er helt ny. De var veldig tydelig på at dette var "policy" som var avgjort høyt oppe i "næringskjeden" - usikker på jeg kommer noen vei her, men verdt et forsøk. Lekte jo også litt med tanken på å oppgradere til 100 kvw/h, det fantes ikke når jeg bestilte bilen.

elbil_tom

#3
Mottok min X - 17 mars.
Etter 4 dager fikk jeg opp flg. melding: Car Need Service - Car May not restart,
kvelden dag 4 - tok ikke imot lading;
morgen dag 5, Flg meldinger; 12V Power Low, Car may shut down Unexpectedly, Air Suspension Need Service, Contact Tesla Service, Car needs service, Unable to start car.

--Diagnose 1; AC Kompressor. Diagnose2; El-feil, Diagnose 3; fremre motor (Drive unit).
Ny enhet bestilt fra USA. Est. tid for ferdig utbedret er 11. april.



alda

Sitat fra: elbil_tom på fredag 31. mars 2017, klokken 14:31
Mottok min X - 17 mars.
Etter 4 dager fikk jeg opp flg. melding: Car Need Service - Car May not restart,
kvelden dag 4 - tok ikke imot lading;
morgen dag 5, Flg meldinger; 12V Power Low, Car may shut down Unexpectedly, Air Suspension Need Service, Contact Tesla Service, Car needs service, Unable to start car.

--Diagnose 1; AC Kompressor. Diagnose2; El-feil, Diagnose 3; fremre motor (Drive unit).
Ny enhet bestilt fra USA. Est. tid for ferdig utbedret er 11. april.
Kjedelige grejer det där, lider med dig.
Glädjen över ny bil för sig ju en knäck av sånt... Samtidigt är det ju lite skrämmande att så allvarliga fel kan uppstå på en helt ny bil....
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

SinusX

Sitat fra: elbil_tom på fredag 31. mars 2017, klokken 14:31
Mottok min X - 17 mars.
Etter 4 dager fikk jeg opp flg. melding: Car Need Service - Car May not restart,
kvelden dag 4 - tok ikke imot lading;
morgen dag 5, Flg meldinger; 12V Power Low, Car may shut down Unexpectedly, Air Suspension Need Service, Contact Tesla Service, Car needs service, Unable to start car.

--Diagnose 1; AC Kompressor. Diagnose2; El-feil, Diagnose 3; fremre motor (Drive unit).
Ny enhet bestilt fra USA. Est. tid for ferdig utbedret er 11. april.

elbil_tom, høres veldig ut som de samme feilmeldingene jeg opplevde, men hos meg skal altså dette ha vært en feil på høyspent-batteriet. Håper inderlig ikke flere ting dukker opp når de setter inn lånebatteriet. Håper jeg får bilen tilbake neste uke, mao to uker etter levering.

Lykke til!

elbil_tom

Sitat fra: SinusX på søndag 02. april 2017, klokken 13:05
Sitat fra: elbil_tom på fredag 31. mars 2017, klokken 14:31
Mottok min X - 17 mars.
Etter 4 dager fikk jeg opp flg. melding: Car Need Service - Car May not restart,
kvelden dag 4 - tok ikke imot lading;
morgen dag 5, Flg meldinger; 12V Power Low, Car may shut down Unexpectedly, Air Suspension Need Service, Contact Tesla Service, Car needs service, Unable to start car.

--Diagnose 1; AC Kompressor. Diagnose2; El-feil, Diagnose 3; fremre motor (Drive unit).
Ny enhet bestilt fra USA. Est. tid for ferdig utbedret er 11. april.

elbil_tom, høres veldig ut som de samme feilmeldingene jeg opplevde, men hos meg skal altså dette ha vært en feil på høyspent-batteriet. Håper inderlig ikke flere ting dukker opp når de setter inn lånebatteriet. Håper jeg får bilen tilbake neste uke, mao to uker etter levering.

Lykke til!

Sinus X  -Den 1´ste meldingen som jeg fikk (Car Needs Service, Car May not restart) viste i intervaller på ca 15-20 sekund, det kom også en jevn høyfrevent lyd som ble hørt i coupen. Denne kom og gikk også i intervaller, men ikke parallet med feilmelding.  Kan du huske om du også hadde en slik "lyd" som satt seg i trommehinnene på deg?
Jeg tror selv at dette problemet er elektrisk relatert, så jeg er spent på fortsettelsen her. :-\

SinusX

Ingen ulyder hos meg,- feilmeldingene kom da jeg skulle kjøre avgårde (sto ikke på lading da).
Har nå fått lånebatteri og må nok regne med å ha det en god stund fremover. Batteriet er sendt til Nederland for reparasjon. Tesla Service fulgte opp saken på meget god måte,- et lite plaster på såret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA