Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av gruffalo, fredag 05. mai 2017, klokken 21:36

« forrige - neste »

Chivas

Hvis man først skal anskaffe en kabel med cee-stikk, ville det ikke da være smart å gå for en 32A? Da får man jo dekket det den nye kan trekke også.

gruffalo

Sitat fra: gr på mandag 20. mars 2017, klokken 08:34
Sitat fra: gruffalo på søndag 19. mars 2017, klokken 15:54
Siden jeg startet tråden så kan jeg si at jeg kjøpte en EVI kabel med vanlig stikkontakt. Da kan jeg lade med 6A til vanlig, da vi kjører bare et par mil om dagen. Det blir enda tryggere enn den 10A laderen som følger med. Så kan jeg lade raskere hvis det er nødvendig og forholdene tillater det. Veldig fornøyd, den kosta bare 3600kr.


2015 VW e golf
2005 BMW 120i
1987 Porsche 928 S4
1981 Delorean dmc-12
1980 Fiat bertone X1/9
Mulig det er jeg som ikke henger med i svingene her, men du vet at den originale ladekladden kan stilles til 6A? Hold inn 0 og 1 samtidig, så velger du strømstyrke i tre trinn (6A-8A-10A) og aktiverer med å holde inne 0 og 1 igjen..?

Haha! Det visste jeg ikke :) Jeg har ikke skjønt hva de forvirrende lys/symbol på originalkladden betyr :D , men da lærte jeg noe nytt.


2015 VW e golf
2005 BMW 120i
1987 Porsche 928 S4
1981 Delorean dmc-12
1980 Fiat bertone X1/9
Tesla Model 3, og ...
87 S4, 81 DMC-12, 80 X1/9, 05 120i

Capt

Man kan vel og stille inn max ladeamper i bilen.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

geear

Sitat fra: Capt på mandag 20. mars 2017, klokken 23:18
Man kan vel og stille inn max ladeamper i bilen.
Stemmer det, fra appen også. E-styring -> lading -> innstillinger (tannhjulsymbolet). Men jeg liker best å ha bilen på 16A alltid og justere kladden, der er det synlige lys slik at en slipper å tro at en har plugga i på 10 eller 16A og så senere finne ut at du har lada på 6A..
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Sitat fra: Chivas på mandag 20. mars 2017, klokken 08:41
Hvis man først skal anskaffe en kabel med cee-stikk, ville det ikke da være smart å gå for en 32A? Da får man jo dekket det den nye kan trekke også.
Jo det har du rett i. Mennekes leverer vel ikke en 32A versjon, men det finnes andre. Spørsmålet er hvor mange steder du finner 32A industri-kontakt  ? De gangene jeg har brukt  32A, så har det vært i forbindelse med Type 2 ladestasjon.

nofuelno

Sitat fra: gr på mandag 20. mars 2017, klokken 08:34
Sitat fra: gruffalo på søndag 19. mars 2017, klokken 15:54
Siden jeg startet tråden så kan jeg si at jeg kjøpte en EVI kabel med vanlig stikkontakt. Da kan jeg lade med 6A til vanlig, da vi kjører bare et par mil om dagen. Det blir enda tryggere enn den 10A laderen som følger med. Så kan jeg lade raskere hvis det er nødvendig og forholdene tillater det. Veldig fornøyd, den kosta bare 3600kr.


2015 VW e golf
2005 BMW 120i
1987 Porsche 928 S4
1981 Delorean dmc-12
1980 Fiat bertone X1/9
Mulig det er jeg som ikke henger med i svingene her, men du vet at den originale ladekladden kan stilles til 6A? Hold inn 0 og 1 samtidig, så velger du strømstyrke i tre trinn (6A-8A-10A) og aktiverer med å holde inne 0 og 1 igjen..?

Men er enig i at det er en fordel med størst mulig sprang her, kunne tenkt meg 6A-8A-10A-13A-16A valg på samme kladden.
RAY ladekabel fra Charge Amps kan justeres i step på 1A fra 6A til 16A.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA