Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vår første elbil...Ioniq, ampera-e ?? hvem og hvorfor?

Startet av HPSE, fredag 14. april 2017, klokken 18:33

« forrige - neste »

HPSE


Vet en del har opplevd dette.. Har dere funnet ut hvorfor dette har skjedd?
Litt rart at det skjer med såpass mange på en så ny bil og så nytt batteri?

Har lest om en del og de fleste har haka av for Aux batterisparer....
Eg har kjøpt (men ikke montert) Dashboard kamera.. Vurderer å koble det sånn at det alltid har strøm, men litt skeptisk mtp det eg har lest om utlada batteri... Sjøl om dette ikke skal trekke så veldig mye sjøl om det evt filmer hele dagen...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

pej

Min bil var helt død idag. Måtte åpne med mekanisk nøkkel og sette bilen til lading (12v lader) Batteriet var helt dødt. Etter å ha ladet i 3 timer fungerer alt som normalt. Viktig å ha med seg en booster i bilen til de har funnet ut av dette.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

Etter mye feilsøking måtte de bytte batteri på min. Nå har den fungert i 4 dager og vi krysser fingrene hver morgen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

tuono

Vil allikevel anbefale jevnlig vedlikeholdslading som på enhver annen moderne fossilbil spekket med elektrisk/elektronisk utstyr. Spesielt vinterstid. En god elektronisk vedlikeholdslader (Ctek type) fås for noen få hundrelapper på Jula og Biltema. Får ikke mange kvadratcentimetrene med folie for det :)

Crown

Sitat fra: tuono på onsdag 15. mars 2017, klokken 19:36
Vil allikevel anbefale jevnlig vedlikeholdslading som på enhver annen moderne fossilbil spekket med elektrisk/elektronisk utstyr. Spesielt vinterstid. En god elektronisk vedlikeholdslader (Ctek type) fås for noen få hundrelapper på Jula og Biltema. Får ikke mange kvadratcentimetrene med folie for det :)

Jo men bilen skal jo vedlikeholdslade 12V-batteriet fra hovedbatteriet, så lenge riktig innstilling er satt i menyen. Egentlig er jo derfor en separat vedlikeholdslader mye mindre behov for enn på en fossilbil. Men hvis 12V-batteriet er defekt eller softwaren har feil innstilling hjelper jo ikke det :)

Jeg har ikke hatt noen problemer hverken med det ene eller det andre. Har kontrollmålt batteriet et par ganger om morgenen før start pga alt snakket om det, og batteriet er helt ypperlig.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA