Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterieksplosjon på Saxo

Startet av JCBX, søndag 20. februar 2011, klokken 22:31

« forrige - neste »

JCBX

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at demontere de 2 skruer på sekundærsiden af laderen i Saxoén

der efter vil jeg sætte ledningerne sammen således at DCDCén stadigvæk får DC spænding fra extern ladning som er monteret på hurtiglader klemmerne længst til venstre

hvad sker der så når jeg sætter den til ladning , stadigvæk med 230V på original laderen men intet på sekundærsiden af den

vil laderen himle i spænding da den ikke kan komme af med noget ?

eller vil den afslutte sin egen ladning og melde fejl til computeren ? trods der lades via hurtiglader indgangen ?

eller vil den forholde sig passivt ??

nogen som ved det ??

Mvh
JCBX



Uploaded with ImageShack.us

Rav4_EV

Hva ønsker du å oppnå?  ???

Merk at laderen i PSA bilene ikke er en intelligent lader.
Den er kun en slaveenhet som er styrt av bilens komputer.
Alle ladeparameter ligger i komputeren, og ladestrømmen bestemmes vi et pulsbreddemodulert signal fra komputer til lader. Komputer mottar informasjon fra strømshunten, og korrelerer pulsbreddesignalet deretter.
Dersom det ikke måles strøm under lading vil komputer avslutte ladefasen etter en stund (20 min?).

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

JCBX

jeg vil gerne have laderlamper til at lyse i instrumentbordet og de andre funktioner som er når laderen aktiveres

men jeg vil ikke have ladet bilen med denne lader da jeg har extern lader på (lithium)

den sidder idag på lynlader indgangen

og 230V forbindelsen til hele styreboksen er demonteret

derved har jeg kun sikkerheden i afbryder funktionen i ladelugen og det er for lidt i det lange løb


El rayo

Vær så snill å ikke skriv samme posten i to tråder.  Dette har jeg lest under Cirtoen/Peugeot.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA