Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Servicenivået til Tesla....

Startet av Torfinn9990, mandag 26. juni 2017, klokken 22:07

« forrige - neste »

Torfinn9990

Siderutene går jo ned et par cm hver gang man åpner dørene. Er denne funksjonen mulig å fjerne? På vinteren er det problemer med at rutene fryser fast og da sliter motoren.

Bowers

Tviler på at denne funksjonen kan eller bør fjernes da den er nødvendig for at rammeløse dører skal fungere skikkelig.
Prøv heller en runde med en silikon stift e.l. på pakningene vinduene treffer for å unngå at de fryser fast.

Ingeniøren

Sitat fra: Bowers på tirsdag 18. april 2017, klokken 12:30
Tviler på at denne funksjonen kan eller bør fjernes da den er nødvendig for at rammeløse dører skal fungere skikkelig.
Prøv heller en runde med en silikon stift e.l. på pakningene vinduene treffer for å unngå at de fryser fast.

Tviler på at senking av vinduer er nødvendig for rammeløse dører, men går vel mer på at dørene skal være lettere å lukke. Har kjørt Subaru  i 7 år før jeg kjøpte BMW. De har og rammeløse vinduer men ingen senking. Fungere aldeles utmerket.

Støtter dog tipset på silikon stift som en løsning.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Egil Fonn

Hjelper ikke med silicon på den nederste listen. Is legger seg utenpå vindu og list som forhindrer vinduet og gå like mye ned som med uten is. Opplever ikke dette som noe problem siden vinduet selv om det er frosset fast i nedre list går langt nok ned til at døren kan åpnes. Vindus heis motoren kobler ut etter et lite sekund for å hindre overbelastning.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

JorgenTi

Vi passer alltid på å forvarme bilen slik at ikke motoren trenger å slite med dette. Har riktignok måtte åpne bilen et par ganger når de har vært frosset fast og det føles ikke bra.. Hadde tidligere en 1-serie med rammeløse vinduer og der byttet jeg motor 2 ganger pga det samme. Ingen mulighet til å forvarme den bilen, og vindusheisen var ikke "smart" nok til å stoppe før det etterhvert var for seint.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


RodeoKlovn

har en e36 der vinduene var frosset fast omtrent hver eneste dag med kuldegrader. Vindusmekanismen har holdt i alle år, er mer bekymret for at glasset slo borti kanten på taket.

Med i3en forvarmer jeg alltid bilen før bruk. Holdt ofte med rundt 5 minutter forvarming før vinduene fungerte utmerker i vinter.
BMW i3 Fluid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA