Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Superchargers i Nord-Norge??????

Startet av LAH, lørdag 10. august 2013, klokken 12:32

« forrige - neste »

LAH

85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

Ladefabrikken

Ingen ting er nytt, han kommer med de gammle mytene om at elbiler går på kullkraft. Rart han ikke nevner hvor mye kullkraft som skal til for å destilere bensinen som SUV hans bruker.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

gbzdoc

Skinner lett gjennom at han er inkompetent når det kommer til elbiler og deres livssyklus og miljøfordeler både lokalt og globalt.

Han vet nok ikke så mye om Elon og Tesla sitt korstog mot sine fossile motspillere heller.

Eller han later som han ikke vet.

Virket jo rett og slett litt bitter... ;-)

TS

#3
Denne artikkelen beviser bare at han som normalt hyler og syter om ting han ikke kan noe om.
Han begynner artikkelen med å klage over forslag til å forby salg av fossilbiler i 2017/2020..
Så avslutter han med:
Vi synes også det er temmelig arrogant av Hansson og Hauge å forby bensinbilene allerede fra 2017 eller 2020. En million nordmenn vil neppe finne seg i å måtte skrote sine biler eller måtte selge dem billig i utlandet.

Vi får nok bruk for oljen.


Hvem har sagt noe om at man ikke kan fortsette å bruke fossile biler?

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

erikf

Sitat fra: TS på søndag 04. august 2013, klokken 12:18Så avslutter han med:
Vi synes også det er temmelig arrogant av Hansson og Hauge å forby bensinbilene allerede fra 2017 eller 2020. En million nordmenn vil neppe finne seg i å måtte skrote sine biler eller måtte selge dem billig i utlandet.

Vi får nok bruk for oljen.


Hvem har sagt noe om at man ikke kan fortsette å bruke fossile biler?
Klassisk lavpannet stråmannretorikk.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

cra

Er det ikke slik at Norge har hatt netto eksport av vannkraft de siste åra da? Det skulle jo bety at de danske kullskuflerne skal ha fått en pust i bakken? Nevnte han ikke det heller?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars J

#6
Sitat fra: cra på mandag 05. august 2013, klokken 08:54
Er det ikke slik at Norge har hatt netto eksport av vannkraft de siste åra da? Det skulle jo bety at de danske kullskuflerne skal ha fått en pust i bakken? Nevnte han ikke det heller?
Det stemmer, i perioden 1974 - 2011 har Norge eksportert (netto eksport) 151 100 000 000 kWh til utlandet (151,1 milliarder kWh). Dette tilsvarar 3,74 % av vårt innanlandsforbruk i perioden. Ettersom Norge er vannkraftland, varierer talla veldig frå år til år.

År 2004 hadde Norge netto import på 11,5 milliarder kWh. Danskane måtte då fyra opp gamle kullkraftverk med elendig virkningsgrad for at me kunne ha på panelovanane og lada elbilane våre. Også i 2010 hadde me høg netto-import (7,6 milliarder kWh), strømprisen var då "all time high" for dei fleste av oss.

Men andre år har det vore motsatt, rekord eksportår er 2000, med heile 19 milliarder kWh eksport!

Elles har eg merka meg at me (og spesielt journalistar) har tendens til å klaga og vinkla saker på negativ måte. Her er dømer på det.
Mest sannsynlegvis blir overskudd på grønn kraft i Norge ennå større i framtida, noko kraftbransjen faktisk fryktar. Her er link til TU artikkel: http://www.tu.no/energi/2012/07/13/stat-og-kommuner-kan-tape-20-milliarder-pa-elsertifikat.
26 TWh ny kraft kan medføra prisreduksjon på 10-15 øre/kWh, og det er negativt for kraftbransjen.
Men lågare pris er jo positivt for oss forbrukarar.  :)

Her er annan atikkel som beskriver konsekvens av fleire utanlandskablar, http://www.tu.no/energi/2012/06/06/sa-mye-dyrere-blir-strommen-av-utenlandskabler. Vinklinga på denne er også negativ, fordi dette vil føra til høgare strømpris.
Kablar på 4500 MW vil medføra auke på ca 3.6 øre/kWh, og det er negativt for forbrukarane.
Men høgare pris er jo positivt for stat/kommuner/kraftbransjen :).
Samme artikkel beskriver også det forventa kraftoverskuddet.

Altså er fasiten for å få balanse i «grønn» utvikling:
•   Meir grønn kraft
•   Meir elektrifisering
•   Meir sjøkabel

Ha ein fortsatt god og positiv dag.  :)

Sandnes, Think Classic og TMS

Knut Røe

Danmarkskabler er rent minus for norske kraftkunder som betaler både utbygging som koster mye og tap på salg av kraft. Men ingen problem siden Statnett bare sender regninga videre. Kraftbransjen er organisert landeveisrøveri.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/03/Krafteksport-til-Danmark-i-minus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA