Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lurt å kjøpe Think Classic med defekt batteripakke?

Startet av Trond Arve, lørdag 26. juni 2010, klokken 08:58

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 24. oktober 2010, klokken 16:32
På PSA er det motsatt, og selv en kort tur kjøler batteriene til ganske så kjølige temperaturer.
Kan derfor være lurt i disse dager å dekke til hele eller deler av radiatoren på PSA biler.
Ser ut som du har erfaring med det Elektrolux  - noen gode råd til hvordan ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Egentlig ikke, men liggeunderlag framfor radiatoren høres ut som en god planE
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eyvind

Sitat fra: elektrolux på søndag 31. oktober 2010, klokken 21:27
Egentlig ikke, men liggeunderlag framfor radiatoren høres ut som en god planE

Liggeunderlag e.l. foran grillen eller mellom grillen og radiatoren? Det vel ikke plass imellom og kommer i konflikt med vifta?

Tok en test før jul, da vi skulle til byen i ca 10 minus. 8 km tur. Tettet grillen ved å pakke snø imellom "grillene".
Effekt: Nada! Robometeret viste mellom 7 og 10 minus i pakkene. Presis som før. Vil et ligge underlag virke stort bedre? Er det øvre eller nedre grill man må tette?
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Sitat fra: Eyvind på onsdag 12. januar 2011, klokken 22:38
Er det øvre eller nedre grill man må tette?

Det er venstre side av radiatoren som kjøler batteriene. Prøv å dekke til den på baksiden av radiatoren
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Høyre eller venstre? Det kommer an på øyet som ser.
Står en foran bilen er høyre lykt på bilens venstre side.....!

Er det snakk om styrbord eller babord?

I bilbransjen brukes konsekvent høyre og venstre sett i kjøreretningen!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 16. januar 2011, klokken 11:41
Det er venstre side av radiatoren som kjøler batteriene. Prøv å dekke til den på baksiden av radiatoren
Kanskje behov for en presisering.
Det gjelder vel bare Berlingo/Partner (som også Eyvind har). På Saxo/P106 har vel ikke todelt radiator.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA