Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av bobakka, lørdag 29. april 2017, klokken 07:22

« forrige - neste »

bobakka

Hvordan er forvarmingen på den nye Zoe?

Er det mulig å holde bilen kontinuerlig varm når den er tilkoblet strøm?
Jeg har ofte et par hunder i bilen og de ville vært veldig fornøyd om det gikk an å holde bilen kontinuerlig varm
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

bjaolsen

#1
Det går ikke uten videre, hvertfall ikke det jeg vet.

*-*-*-* Tatt bort litt frustrasjon *-*-*-*

(Se forøvrig bedre svar fra AppleKnocker)

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

AppleKnocker

Det er en softwarefeil som gjør at fjernkontrollen ikke kan brukes to gabger på rad uten å starte bilen mellom. Gjelder ikke ved bruk av app eller programmering i bilen. Jeg har fått innkalling til å oppdatere sw.

På nye Zoe 41kwh kjører forvarming dobbelt så lenge som tidligere modell og er også avhengig av halvparten så høy SOC.

For å kjøre kontinuerlig varme/AC må man starte bilen og låse med nødnøkkelen. Men det funker for så vidt greit.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA