Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dårlig kvalitet på frontruta

Startet av Hansi, torsdag 18. mai 2017, klokken 14:52

« forrige - neste »

Hansi

New Nissan Leaf Coming In September, On Sale In 2017
Official Nissan EV på Twitter

Sitat#Breaking: @NissanUSA's all-new #NissanLEAF will be globally revealed in Sept. & go on sale before the end of the year. 1 of 2

Better yet, many #LEAF owners can extend their lease, get 3 months of courtesy payments & get on the list for the next #NissanLEAF. 2 of 2

Spennende.. Noen som angrer på kjøp av Ampera-e? :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bmw2002

Det er problemet med å kjøpe elbil nå, det kommer til å lanseres nye spennende biler hele tiden.

Men før eller senere må man jo kjøpe...

AmocoCadiz

Hvis neste Gen Leaf er like sprek som Nissan IDS conseptet, kunne den kanskje være interessant.
Med med så konservative biler som Nissan viser seg å levere med sine produksjonsbiler blir det nok ikke mange AE eiere som angrer noe særlig.

Goggen123


frtan

Interessant det.

Jeg har kontrakt på Ampera E, men skrev den helt nylig og da trolig ikke levering før mar-mai 2018. Kan og trekke meg fra kontrkaten frem til produksjon.

Så dersom de kommer med en Leaf som er interessant og kan leveres innen utgangen av dette året er det jo spennende. For meg var det viktig med rekkevidden, plassen og takrails på Amperaen.

Knut Røe

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 09. mars 2017, klokken 21:01
Det er problemet med å kjøpe elbil nå, det kommer til å lanseres nye spennende biler hele tiden.

Men før eller senere må man jo kjøpe...
Timingen for kjøp nå er veldig vanskelig. Mye har blitt lansert, mer kommer til å bli, og mange har lang leveringstid.
Det som er sikkert er at de nye bilene med større batteri og diverse ganske sikkert kommer til å bli dyrere enn dagens, f.eks Leaf 30, Soul og lignende. For min del ville jeg klart meg veldig bra med en Leaf 30, men dersom nye nytt er rett rundt hjørnet og den bilen man har ikke faller fra hverandre i morgen, kan man jo like godt vente da. Går vel sikkert et års tid før man har et par-tre nye modeller på markedet.

Øyst1

#7
Hvorfor skulle noen angre på kjøp av AmperaE ?
For det første, vi vet egentlig ikke noe om Leaf enda. Hvordan vil den se ut? Hva vil den tilby av utstyr og nyheter? Hvor lang rekkevidde har den? Pris? Nøyaktig levering?

Får den 40 mil rekkevidde, slik som Zoe, ja da er den jo slått av AmperaE, og de som har kjøpt den gnir seg i hendene og er strålende fornøyd!

Og skulle det vise seg at Leaf blir fantastisk, ja så kan mange trekke seg fra kontrakten de har på AmperaE.

Jeg gleder meg heller over at flere og flere kjører elektrisk, og måtte folk være fornøyde med bilene de har eller venter på!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

AmocoCadiz

Varslingen fra Nissan om ny Leaf er nok mest et skremmeskudd for å prøve  stagge suksessen med AE ( og M3).
Veldig lite konkret info foreløpig, veldig  mye spekulasjon.

Skal ny gen Leaf få mange med AE kontrakt å gi opp en sikker levering av AE siste halvdel2017, bør ny Leaf ha noen veldig sterke kort på hånd;
større batteri enn AE, smartere teknologi, bedre paketering og interiør, sprekere design.
IDS viser en vei for Nissan, men Nissan har ofte vist stor forskjell på konseptmodeller og de langt mer trauste bilene de faktisk skrur sammen.

Helhetspakken av AE er så pass god, og selv uten ekstremt sexy design er den foreløpig en veldig god elbil som få med AEkontrakt trenger å bekymre seg over valget av.

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 10. mars 2017, klokken 16:06
Varslingen fra Nissan om ny Leaf er nok mest et skremmeskudd for å prøve  stagge suksessen med AE ( og M3).
Veldig lite konkret info foreløpig, veldig  mye spekulasjon.

Skal ny gen Leaf få mange med AE kontrakt å gi opp en sikker levering av AE siste halvdel2017, bør ny Leaf ha noen veldig sterke kort på hånd;
større batteri enn AE, smartere teknologi, bedre paketering og interiør, sprekere design.
IDS viser en vei for Nissan, men Nissan har ofte vist stor forskjell på konseptmodeller og de langt mer trauste bilene de faktisk skrur sammen.

Helhetspakken av AE er så pass god, og selv uten ekstremt sexy design er den foreløpig en veldig god elbil som få med AEkontrakt trenger å bekymre seg over valget av.
Veldig enig her. Gode argumenter.

Hadde ny Leaf sett ut som IDS hadde jeg seriøst vurdert den, men det tipper jeg den ikke kommer til å gjøre.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA