Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading hos Arctic Roads i Lom

Startet av solf, tirsdag 25. april 2017, klokken 18:21

« forrige - neste »

solf

Har ved flere anledninger oppdaget at varmepumpen lever sitt eget liv - sist i går da den sto parkert (og låst) i sentrum. Plutselig ser den ut til å starte av egen vilje. Skjedde også mens den sto parkert hjemme, plutselig dro den i gang og stoppet etter noen minutter. Ingen ladeplanlegging aktivert eller annet.
Renault Zoe 2015
R240

pudderjagar

Kva var utetemperaturen?

Stod bilen til lading?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Har også sett dette ved flere anledninger, men kun når bilen IKKE lader. Har merket at den kan starte når jeg trekker ut ladepluggen f.eks.

Mistenker at det er noe av-ising eller slikt som skjer da det også kommer kald luft inne i bilen
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Barskog

Ja, det er en automatisk avrimingsfunksjon av varmepumpa. Når varmepumpa opererer normalt, for å generere varme i bilen vil den naturligvis bygge opp et islag på rillene. Denne må fjernes for å få best effekt igjen. Når bilen parkeres så reverserer den den varme gassen for å tine rim/is som har dannet seg på rillene slik at varmepumpa er ren og klar og mest mulig energieffektiv til neste kjøretur.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA