Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Onkel Skrue, søndag 16. april 2017, klokken 09:26

« forrige - neste »

Anders Jensen

Tesla utførte en test med en av sine Models P90D som ble kjørt helt tom og ladet til 100% på hver eneste lading i 2 år. bilen kjørte 320000 km på disse 2 årene også. Degraderingen på batteriet utgjorde snaut 6% av kapasiteten.. Så at det vil ha den helt store betydningen  å fokusere så veldig på hvordan man lader, sås det tvil om.  Siden B-klasse i prinsipp har Tesla drivlinje og batteri så burde det vel ikke være noen stor fare for at man mister så mye effekt. At det går litt raskere enn på tesla kan vel forklares i forhold til antall ladesykluser og batteristørrelse. Men teslaen ble vel ladet over 600 ganger på 2 år om jeg ikke tar helt feil.. så om man tenker noe sånt som at ved 1000 sykluser så har man Kanskje en reduksjon på 10-12 % ? klart det merkes på en bil med et lite batteri. men 1000 sykluser er noen år frem i tid. slik at det mest sannsynligvis ikke vil inntreffe for første eier. 320000 km kjørelengde er minst 15 år for de som kjører normalt mye pr år. Jeg er overbevist om at batteriene vil overleve bilen.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA