Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig bestilling av I-Pace

Startet av J@x, tirsdag 25. april 2017, klokken 20:15

« forrige - neste »

J@x

Lurer på å kjøpe denne kabelen til hjemmebruk på Hyundai Ioniq. Noen som har erfaringer å komme med eller tips til like bra og rimelig løsning som kan gi mer enn 16A?

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

zbk

Har sett på den samme. Hvis electrolux leser dette, så lurer jeg på om du vet hvorfor 6,8 og 13A er utelatt som mulige innstillinger?

Synes egentlig det er fryktelig rart at ikke flere ladekabler kan stilles inn til en hvilken som helst strømstyrke mellom 6A og max? I alle fall om man har en skjerm som kan vise innstillingen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kodalse

Jeg har en KOHNS kabel for Leafen, type chuko. (6-10-14-16A)
Erfaring, noe stiv kabel mellom Chuko og strømvelgeren.
Lading har ved et par anledninger ikke ladet, noe som viste seg at jeg ikke hadde trykt den godt nok inn i Chuko festet slik at det var dårlig kontakt med jord.
Regner med at dette problemet er ikke eksisterende på CEE stikk.

Litt merkelig regulering av strømstyrken da en må riste kraftig tre ganger på kladden for at den skal gå opp til neste styrke. Den er med andre ord gyro kontrollert.
Fordelene er åpenbart at det ikke skal stikke noe ut fra kladden som kan forårsake fuktinntrengning.
Sistnevnte opplevde jeg på ChargeAMP som hadde høyere IP klassifisering.

Bruker kabelen utelukkende på tur da jeg har fast ladestasjon i garasjen.
Strengt tatt ingenting å utsette på denne, bortsett fra at kabelen kunne vært noe mykere fra støpsel.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

J@x

Sitat fra: kodalse på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:19
Jeg har en KOHNS kabel for Leafen, type chuko. (6-10-14-16A)
Erfaring, noe stiv kabel mellom Chuko og strømvelgeren.
Lading har ved et par anledninger ikke ladet, noe som viste seg at jeg ikke hadde trykt den godt nok inn i Chuko festet slik at det var dårlig kontakt med jord.
Regner med at dette problemet er ikke eksisterende på CEE stikk.

Litt merkelig regulering av strømstyrken da en må riste kraftig tre ganger på kladden for at den skal gå opp til neste styrke. Den er med andre ord gyro kontrollert.
Fordelene er åpenbart at det ikke skal stikke noe ut fra kladden som kan forårsake fuktinntrengning.
Sistnevnte opplevde jeg på ChargeAMP som hadde høyere IP klassifisering.

Bruker kabelen utelukkende på tur da jeg har fast ladestasjon i garasjen.
Strengt tatt ingenting å utsette på denne, bortsett fra at kabelen kunne vært noe mykere fra støpsel.

Så en må riste på den for å endre strømstyrke? tungvindt når jeg hadde tenkt å skru den fast på vegg.. :o
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

J@x

2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

elektrolux

EV Institute har også disse.

http://www.ev-institute.no/index.html?submenu_id=-1

De kan sette opp egendefinerte ladestyrker, mens vi har konsentert oss om myk inntakskabel og temp sensor på våre modeller.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA