Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.1

Startet av Crown, tirsdag 04. april 2017, klokken 09:50

« forrige - neste »

Luftventil

Sitat fra: koffeld på mandag 06. februar 2017, klokken 22:42
Sitter og ser på disse regnestykkene selv nå, i og med at Leafen er i ferd med å ryke for en X. 

Vi kjøpte Leafen på våren i 2012 for ca 275 000.  Det ser ut som de billigste norske Leafene nå går for ca 110 000 på Finn.  Selv om 165 000 jo er mye penger, er det faktisk ikke mer enn 17% årlig verditap fra en da splitter ny bil.


Det er absolutt ikke ille!
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

doldis1

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 04. februar 2017, klokken 22:48
Nå er en Leaf mye mer verdt en ICE biler i samme størrelse pga null bensin /dieselutgifter oljeskift, forbud bompenger etc. Alle som har ICE biler har en lønnsom case å bytte til Leaf. Det vil holde etterspørselen oppe. Leaf bruktpriser har holdt seg svært godt, og kommer til å holde seg godt i forhold til alle ICE biler i samme klasse.

Når det kommer flere "folke elbiler" går prisraseringen på alvor løs på til Oktavia, Mondeo, Passat rav4 tuareg etc. "Sanne mine ord"

Eneste måten dette kan bli enda mere presist, er å legge til Golf og Auris på prisraseringslista di...  ;D
Små 1ste. gen elbiler vil nok tape seg litt i pris men tilsvarende fossilt vil tape alt og havne i bilpressa ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA