Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AC lading: Clever og E.ON kommer med nye ladere

Startet av madeqx, onsdag 05. april 2017, klokken 13:53

« forrige - neste »

madeqx

Vurderer å bytte en Ford S-Max 2017 med en TMS 90D.
Det har sikkert vært spurt om dette før, men jeg sliter med å finne alle svarene jeg trenger. Derfor;

1. Er det realistisk å få plass til 3 barn i baksetet. Dvs., to stk med barnesete forover (6+4år) + 1 med barnesete bakover (1 år).
2. Når barna gror ut av barnesetene, blir det for trangt for 3 voksne barn baki der?
3. Er det realistisk å kunne bruke bilen i -20 på vinterstid med snø og skiboks til hytta på fjellet uten å måtte lade underveis? Typ 250km.

S-Maxen er forsåvidt en drømmebil til store familier, så er en relativ stor terskel å bytte bil.

Takker for svar!


TRM

Sitat fra: madeqx på tirsdag 31. januar 2017, klokken 10:55
Vurderer å bytte en Ford S-Max 2017 med en TMS 90D.
Det har sikkert vært spurt om dette før, men jeg sliter med å finne alle svarene jeg trenger. Derfor;

1. Er det realistisk å få plass til 3 barn i baksetet. Dvs., to stk med barnesete forover (6+4år) + 1 med barnesete bakover (1 år).
2. Når barna gror ut av barnesetene, blir det for trangt for 3 voksne barn baki der?
3. Er det realistisk å kunne bruke bilen i -20 på vinterstid med snø og skiboks til hytta på fjellet uten å måtte lade underveis? Typ 250km.

S-Maxen er forsåvidt en drømmebil til store familier, så er en relativ stor terskel å bytte bil.

Takker for svar!
1-Ja.
2-Nei.
3-Ja.

Vi har hatt Model S som hovedbil i 3 år, med 3 barn pluss hund. Aktiv familie med mange hytteturer fra Bærum til Hardangervidda vest. Med ski og pulk på taket. Fullstendig uproblematisk, og tryggere og langt mer komfortabelt enn med tidligere biler vi har hatt (Outback, 9-5, Octavia, Forester, Avensis). Og vi har ikke engang lading på hytta...
Vi har faktisk vært på Vestlandstur med 7 mennesker i bilen (5 barn) pluss hund. Med bagasje for en langhelg! Fungerer brillefint! ☺️
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Luftventil

Sitat fra: madeqx på tirsdag 31. januar 2017, klokken 10:55
Vurderer å bytte en Ford S-Max 2017 med en TMS 90D.
Det har sikkert vært spurt om dette før, men jeg sliter med å finne alle svarene jeg trenger. Derfor;

1. Er det realistisk å få plass til 3 barn i baksetet. Dvs., to stk med barnesete forover (6+4år) + 1 med barnesete bakover (1 år).
2. Når barna gror ut av barnesetene, blir det for trangt for 3 voksne barn baki der?
3. Er det realistisk å kunne bruke bilen i -20 på vinterstid med snø og skiboks til hytta på fjellet uten å måtte lade underveis? Typ 250km.

S-Maxen er forsåvidt en drømmebil til store familier, så er en relativ stor terskel å bytte bil.

Takker for svar!

Tviler sterkt på at noe av dette skal bli noe problem. Alle jeg vet om med Model S er strålende fornøyde. Ta deg en tur innom en forhandler og hør litt, så kan du også sjekke ut plassen.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Kavorka

Baksetene er ikke helt perfekt for barneseter, så man må prøve seg frem med hvilke seter som passer for å få inn tre stykk. Dette er uansett bare midlertidig, og de eldste går over til puter om kort tid er det godt med plass. Ta en prøvekjøring hos Tesla og bli litt kjent med bilen, evt lei den for en helg og se hvordan det fungerer.

Litt tidlig å bytte ut en 2017 S-max? Og så beholde Model S til ungene er voksne (litt sent)?

Ebe

Vi prøvde TMS med to forovervendte seter og en voksen i midten. Da satt sen voksne greit. Ikke god plass, men heller ikke veldig trengt. Helt grei plass.

Plassen baki er vesentlig større på S-max, Peugeot 5008, Grand Picasso, en i en TMS. Kidsa sitter også ganske mye høyere i flerbruksbiler.

Om man ser bort i fra det økonomiske, så er S-max en vesentlig bedre (bedre for familien) og mer praktisk familiebil.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

AppleKnocker

3 seter går, men det er trangt. Har prøvd det noen ganger, men gikk fra vettet hver gang setebeltene skulle tas av og på.

Model S er bedre for far enn S-max.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

geear

Har enda til gode å finne en bil der tre barneseter er helt topp, spesielt om en skal bruke isofix (som ofte drar setene ganske langt inn mot midten), men jeg nekter å kjøpe S-Max eller lignende. En liten digresjon, men for mange år siden hadde jeg en 7-serie der setebeltene på de to ytre baksetene gikk UTOVER, helt genialt. Kun ett feste å krangle med i midten og selv uten noen i midten også lettere å sette på plass når en står på utsiden av bilen. Ved en nødsituasjon er det også mye raskere og enklere å løse de ut fra utsiden. Hvorfor benytter ikke flere seg av det? BMW har dessverre også gått bort fra det.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

zbk

Sikkert gått bort fra fordi det ser ryddigere ut med ubrukte belter på sidene i stedet for en masse belter som ligger over midten på baksetet når de ikke er i bruk.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

doldis1

 
Sitat fra: gr på torsdag 02. februar 2017, klokken 09:29
En liten digresjon, men for mange år siden hadde jeg en 7-serie der setebeltene på de to ytre baksetene gikk UTOVER, helt genialt. Kun ett feste å krangle med i midten og selv uten noen i midten også lettere å sette på plass når en står på utsiden av bilen. Ved en nødsituasjon er det også mye raskere og enklere å løse de ut fra utsiden. Hvorfor benytter ikke flere seg av det? BMW har dessverre også gått bort fra det.

Konstruksjonen krever en tung/solid og sikkert kostbar bakseterygg sett i forhold til vanlig oppsett for belter

geear

Sitat fra: doldis1 på torsdag 02. februar 2017, klokken 11:10
Konstruksjonen krever en tung/solid og sikkert kostbar bakseterygg sett i forhold til vanlig oppsett for belter
Det er jo uansett et belte festet i ryggen der, men såklart, flere blir verre. Sikkert ekstra komplisert med nedleggbar seterygg. Men bortsett fra det tekniske så ser jeg bare pluss. Har savnet det på alle biler siden.

Sitat fra: zbk på torsdag 02. februar 2017, klokken 09:39
Sikkert gått bort fra fordi det ser ryddigere ut med ubrukte belter på sidene i stedet for en masse belter som ligger over midten på baksetet når de ikke er i bruk.
Kan ikke se at utseende på dette skulle veie noe i mot å ha de innerst, det ser faktisk veldig lekkert ut fra døråpningen, ingen forstyrrende elementer når du skal stige inn eller ut, bare glatte og fine skinnsider.

Har lagt ved bilde fra nett, men den er helt lik som min var.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Sør

Ett problem jeg ser er at du ikke får trepunktssele i midten. Som bildet viser er det kun magebelte på den som sitter der.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

geear

Stemmer det, gammel bil dette her. Det er E38 som var fra '94 til '01. Var ikke så vanlig med 3pkt i midten da. Tror allikevel det kunne gått, men nå må jeg beklage avsporingen, så satser jeg på at bilprodusentene har sett denne tråden og flytter beltene når de designer kommende modeller. Tar det egentlig for gitt...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Ebe

Sitat fra: gr på torsdag 02. februar 2017, klokken 09:29
Har enda til gode å finne en bil der tre barneseter er helt topp, spesielt om en skal bruke isofix (som ofte drar setene ganske langt inn mot midten), men jeg nekter å kjøpe S-Max eller lignende.

Hehe, du nekter å kjøpe de bilene som nettopp faktisk kan dette? :-)

TMS er åpenbart bedre for far. Den har nok sikkert også plass til alt og alle. Men flerbruksbilene har bedre plass i baksetene. TMS sin bredde i baksetet kan rett og slett  ikke matche flerbruksbilene.

TMS og S-max er flotte familiebiler. Begge vil fungere. Men de har forskjellige kvaliteter, og dere må velge i mellol dem.

Hvis dere ikke har penger til en TMX da... 8)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA