Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor ikke elbuss i byene?

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 25. oktober 2010, klokken 22:59

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Catalysator og jeg starter nå en ny tråd, og håper andre kan fylle på med lokale verksteder som tilbyr hjelp til elbiler. Etterhvert som vi får en lang liste, kan vi overføre dette til elbilwiki.

Akershus Asker:

Envirobil Nesbru AS
http://envirobil.no

Buskerud:
Enviro Elbilsalg AS
PSA
elbilsalg.no

Fyll opp med andre verksteder.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

EVlithium.net

hvor er el-bilverkstedene i oslo? hvem?
Webstore: www.evlithium.net

El rayo

Foreslår å bruke informasjonen som allerede ligger på Norstart sin hovedside: http://www.elbil.no/kjope-elbil/elbilforhandlere

De fleste forhandlere har vel også et verksted.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Jeg foreslår at det legges ut her (og)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Catalyzator

Da jeg spurte Lars.C om å lage en slik tråd var det nettopp fordi tråden skulle gi en enkel oversikt over hvor man finner verksteder nettopp fordi at ikke alle bor i nærheten av forhandlere og hvis en planlegger å kjøpe el-bil vil en gjerne også vite at en ikke behøver å reise langveis for å få litt hjelp. Jeg lette selv etter en slik oversikt men fant ingen og tenkte dette ville være en god serviceoversikt for nye el-bil interreserte :)
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

III

#5
Når det gjelder Gjermundsen auto i Tønsberg , vil jeg be alle Th!nkeiere og potensielle om å tenke seg om både en og to ganger før man drar dit for å kjøpe Th!nk , få service eller reparasjon.
Det virker som det er gjennomført i alle ledd en holdning som får en til å tenke at her har man blitt pådyttet ansvaret for salg og service på en bil man ikke liker.

1.Har snakket med en som ble frarådet å kjøpe Think der. Konebilen skulle pendle Horten-Fredrikstad med Mosseferga imellom,  perfekt for å utnytte Thinks egenskaper(+kun passasjerpris på ferja), kjøp heller en Prius var rådet(de selger ikke Prius engang).

2. De blånekta fra første stund at vi skulle få defekt vindusvisker på garantien , noe vi etter masse styr fikk til heldigvis(de foreslo en pris på 5800 + arbeid)

3. Vi hadde service på Røhne-Selmer(turte ikke annet).Ble da oppdaget at Tønsberg ikke hadde fiksa bremseproblemene vi hade fått innkalling til, noe de sa de skulle, men RS ordnet opp.



Konklusjon : Dagens lort går til Gjermundsen Auto i Tønsberg.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA