Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: De med X 100D i bestilling - status

Startet av Hyperstress, lørdag 01. april 2017, klokken 00:42

« forrige - neste »

Hyperstress

Stemmer det at det er en del utstyr en kan velge på fossil golf, men ikke på egolf? Feks soltak, trådløs lader til mobil, rattvarme(?).
Skjønner at en ikke kan velge hengerfeste, men mange andre ting burde være like tilgjengelig egolf som de andre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Chivas

Vel, jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan velge hengerfeste ;)

eGolf er nok et nisjeprodukt som de bare_må_tilby *pust og pes* derfor legger de ikke sjela si i det. Ikke spør meg hvorfor, for plutselig har de en dag disruption all the way hengendes over seg!

TM

Hengerfeste kan jeg vel forstå, selv om jeg skulle ønske at det gikk an å få et hengerfeste ned begrenset hengervekt. Men at man ikke får varme i ratt er helt uforståelig. Rattvarme vil ha tilnærmet 0 effekt på rekkevidde. Faktisk rakkevidde kan vel egentlig bli større med rattvarme, fordi rattvarme og setevarme gjør det komfortabelt med lav kupetemperatur. Er virkelig varme i ratt tilgjengelig for fossildrevet e-Golf ?

Stikkkontakt

I Østerrike som er et a få land som har offentliggjort prisliste for nye e-Golf får man Mobil Comfort med induktiv ladefunksjon og  såkalt Phonebox. Merkelig at man ikke får den i Norge.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

eivhelle

Rattvarme er en mer bagatellmessig ting som mangler. Det jeg savner mest av ekstrautstyr, som er tilgjengelig på dyrere biler, er elektrisk bakluke. Veldig praktisk når du skal slippe av små barn ved skolen og vil slippe å gå ut av bilen fordi ungene er for små til å rekke opp når bakluka skal lukkes igjen.

Jeg hadde rattvarme på Touaregen, men syntes det for det første brukte alt for lang tid på å bli varmt. I tillegg måtte rattvarmen slås på via medie enheten, som att på til gjerne brukte et halvt minutt på å boote opp etter oppstart. Det tok derfor gjerne 4-5 minutter før en fikk noen glede av funksjonen. På e-golfen har en vel så god effekt av 5 minutter med forvarming før oppstart og deretter kan man styre varmen mot rattet og få god komfort på den måten.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TM

Jeg har rattvarme på min BMW 1-serie. Fantastisk behagelig. Trykker bare inn en knapp på rattstammen, og rattet er varmt og godt på 10-15 sekunder. Utrolig skuffende at det mangler både på i3 og e-Golf, men lite å gjøre med  :(

Hyperstress

Ikke sikkert rattvarme et tilgjengelig på fossil golf heller, men det ekstrautstyret som ER tilgjengelig p å fossil burde vært det på egolf også.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA