Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påstelig KIA sjåfør vs påståelig "hjemmelært expert"

Startet av psyfoon, tirsdag 18. april 2017, klokken 21:15

« forrige - neste »

psyfoon

Da er det 2.gang min (november 2015) i-miev trenger assistanse. Har hatt problemer med at begge antispinnlampene + gul bil med utropstegn i begynner å lyse etter start. Dette kommer ofte nå i kulden, vil si 80% av gangene jeg starter bilen. Ofte holder det å stenge den av i 5min og prøve på nytt så er de borte. I dag hadde jeg 3 forsøk med dette uten å lykkes. Bilen er kjørbar, men uten antispinn/antiskrens og ustabil regenerering når dette oppstår. Jeg kjente at jeg ble litt lei i dag og ringte merkeverksted. De kunne opplyse at siden jeg behøver leiebil, dekkes dette kun om bilen blir fraktet med bilberger til verkstedet. Derfor måtte jeg ringe Mitsubishi veiassistanse.

Håper verkstedet finner ut av dette nå, lei av å ha en nesten ny bil som det er masse feilmeldinger på. Alle sier at disse bilene er så driftssikre men den erfaringen deler ikke jeg. Forventer at en såpass ny bil skal være feilfri iallefall i 5år fra ny.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

65lars

Lykke til, psyfoon!
Jeg hater å høre dette, siden min Zero også er først registrert i november 2015.
Den gule "dekk-lampen" lyser innimellom, deretter forsvinner den.
Sjekker lufttrykket på kalde hjul, alt er perekt.
Bilen liker ikke kulde! 
Virker som om hjulene nesten sitter fast, deretter beveger seg med klagelyder.
::)
Trilling, bestilt KIA

TB

Dette er ein kjent sak. Oppstår når det blir kaldt, for min del oppstått berre ein gong så langt i vinter pga det knapt har vore under minus 10. Første vinter oppstod det ein periode kvar dag. Verkstad fant aldri feilen, på tross av at bil vart levert inn med feilen / lampen tent.

Årsaker som er rapportert i annen tråd er:
- forstår det er skifta div. sensorer i forbindelse med ABS / ESP systemet.
- andre opplever feilen pga. glødepærer for bremselys er skifta med LED pærer.
  viktig forskjell er at feilen i dette tilfelle ikkje er temp avhengig.

Her kan du lese meir: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6648.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

psyfoon

Oppdatering: hentet bilen på verkstedet i dag. De fant aktiv feilkode men ikke feilkilde. Resatt. Fikk tips om å vente ca. 5sek etter jeg hadde startet bilen i "ready" til jeg satte den i Drive pga tregheter som kunne oppstå i lave temperaturer.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

TB

Sitat fra: psyfoon på mandag 13. februar 2017, klokken 21:43
Oppdatering: hentet bilen på verkstedet i dag. De fant aktiv feilkode men ikke feilkilde. Resatt. Fikk tips om å vente ca. 5sek etter jeg hadde startet bilen i "ready" til jeg satte den i Drive pga tregheter som kunne oppstå i lave temperaturer.
Det kan være eit nyttig tips, men stemmer ikkje med min erfaring der ABS / ESP lamper lyser etter start. Der lyser det før bilen blir satt i D. Men, det er nok fleire årsaker til denne typen feil, så neppe feil å gi bilen litt tid å "tenke seg på" når det er ekstra kaldt.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Beamer Screamer

Sitat fra: psyfoon på mandag 13. februar 2017, klokken 21:43
Oppdatering: hentet bilen på verkstedet i dag. De fant aktiv feilkode men ikke feilkilde. Resatt. Fikk tips om å vente ca. 5sek etter jeg hadde startet bilen i "ready" til jeg satte den i Drive pga tregheter som kunne oppstå i lave temperaturer.

Det er et sånt svar jeg merker jeg ville blitt veldig lite tilfreds med. Bilen var jo ikke slik fra dag 1, og andre trillinger er ikke slik, så NOE er ikke slik det skal være uansett hvor bagatellmessig årsaken kanskje er.

Nettopp det å unngå slike problemer med bilen er jo noe av poenget med å ha en ny bil under garanti. På en 10 år gammel bil kan jeg akseptere at man må leve med slike unoter, men på en såpass ny bil er det kjipt.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA