Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kort ledning = problematisk lading med veefill ladere?

Startet av Jannen, søndag 30. april 2017, klokken 19:09

« forrige - neste »

Jannen

Er det noen som har erfaring med å få byttet ut battericeller? Har hørt at det skal være mulig å øke SOH uten å bytte hele batteriet. Ligger på 80%. Batteriet fungerer nesten som nytt, men den 10ende baren (Tredje øverst) Varer bare noen hundre meter. Alle de andre som normalt. Ca 10 km på hver.

elektrolux

Du må sjekke om cellene er i ballanse eller om det er en som skiller seg ut i negativ retning.

Kun i sistnevnte tilfelle vil bytte av enkeltceller hjelpe. Da ved å luke ut det svake leddet.

Har selv en slik celle i C1. Den har høyest ladespenning, og lavest utladespenning og begrenser dermet hele batteriets kapasitet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olee

Hvor gammel er bilen, og hvor langt har den gått?

Som elektrolux sier, er batteriet bare "gammelt og slitt" så hjelper det lite å bytte ut enkeltceller...

Jannen


nr1rayner

Hvis den fungerer nesten som ny skjønner jeg ikke hva problemet er..?



Her har du en som hadde en helt død celle.
Som elektrolux skriver, med mindre du har et slikt problem er det bare å kjøre og smile videre  :)
Da er det mest sannsynlig degradering av hele pakken, og alle celler må byttes.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

elektrolux

Vi har celler fra både PSA, Mia, Tazzari, Leaf og Berlingo til salgs. Felles for de nye Litium cellene er at de var usedvanlig synkrone.

Tviler sterkt på at det er anderledes på din bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Kan også være kluss med BMS! Du kan balansere og skifte over celle. Og se om det blir likt.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA