Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Planetpatruljen på BarneTV - Ensidig fokus på fossilbiler

Startet av eltex, torsdag 16. mars 2017, klokken 13:09

« forrige - neste »

sylwester

Jeg stusset litt over denne. Er det virkelig glass på min eller er det noe som kom i G2?
Dette er helt klart ikke noe bra reklame for Nissan.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

vartli

Ser nesten ut som det er på tide å bytte til nyere Leaf. Vår er passert fem år, så det er ikke noe å hente gjennom reklamasjoner. På den andre side så går det vel greit for de fleste.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Bondeknøl

Så bra at deleprisene er så sinnsykt høye! Da får vi jo bilene kondemnert av forsikringsselskapene og nye biler i stedet for samme bilen bare med nytt sete!
Genialt!

Einar_S

Her er også denne tråden relevant:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30911.0.html

Etter hva jeg forstår ble prisen ca. 7 500,- + MVA!

For meg ser det ut til at løsningen er å kjøre bilen 3-4 år for så å høgge den og kjøpe annet merke.
Deler fra en pent holdt Leaf med lav km. uten kollisjonsskade må jo være gull verd.
Disse bilene er jo langt mer verd død enn levende.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Kristian

Hadde engang en tysk bil som sluttet å lese kart dvd'er, leverte den inn for reperasjon, fikk beskjed om at jeg måtte bytte hele greia og det kosten 35k. Jeg svarte at jeg det blåser jeg i, det fikser dere på garantien. De svarte at da skulle jeg få en inbyttedel, sikkert greit svarte jeg. Tilbudet om billigere innbyttedel kom ikke til meg, det var først når de måtte betale.

Konklusjon; de har reparerte innbyttedeler som er billigere, men de sparer de til garantireperasjoner. Og disse skaffer de med å la bileiere betale for komplett ny del men de reparerer den gamle og beholder den selv.

Det er det som er så sjukt i dag, vi kjøper nye biler fra bilverksteder som lever av å reparere de samme bilene.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA