Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Delebil 2002 mod Think

Startet av Griffel, mandag 22. september 2008, klokken 22:40

« forrige - neste »

Griffel

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=32844&tid=

"Indias største bilfabrikk, Tata Motors, opplyser at de om ett år vil lansere en elektrisk bil i Norge.

Ifølge Tata Motors, som nylig kjøpte Jaguar og Land Rover fra Ford, er bilen utviklet i samarbeid med et norsk firma." (Hvem?)

"Tatas forsknings- og utviklingssenter for motorer, opplyser at bilen kan kjøre 200 km når dens to batteripakker er fulladet."

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Hmmm. Ser ut som karosseri er plast som i den nye Think.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på torsdag 04. september 2008, klokken 16:31
Hmmm. Ser ut som karosseri er plast som i den nye Think.

Vanskelig å se ut fra bildene i linken (de fleste ser ut til å være tegninger/kraftig photoshoppet), men plastkarosseri er (etter min mening) ett av de store fortrinnene til Think, så det blir nok bra. :)

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

Sitat fra: Griffel på torsdag 04. september 2008, klokken 14:25
Ifølge Tata Motors, som nylig kjøpte Jaguar og Land Rover fra Ford, er bilen utviklet i samarbeid med et norsk firma." (Hvem?)

Det er Miljøbil Grenland.
Bjørn Nenseth gikk ut i avisen og bekreftet dette for noen uker siden.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

Sakset fra EVWORLD.COM 3. september:
Sitat
Today Electrovaya sent out a press release announcing it had renegotiated its agreement with Norway-based Miljobil to supply it with Lithium Ion SuperPolymer® battery technology. The batteries for the unnamed electric car will be manufactured in Norway; the car will be marketed globally.

The co-founder and CEO of company attended the ACG 2008 Advanced Automotive Battery Investment Conference, presenting during the afternoon session, which premium subscribers can listen to using either of the two MP3 players on this page. We have requested the company provide us with the accompanying Powerpoint presentation and as soon as they get it to us, we will link it to this article.

Electrovaya is somewhat unique among advanced battery makers in that it not only makes its own cells and assembles them into battery packs for computers, but it also manufactures its groundbreaking "Scribbler" computer.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

#5
TU idag:
http://www.tu.no/industri/article179498.ece og
http://www.tu.no/industri/article108717.ece

" 3.000 fireseters elbiler skal hvert år bygges i Herøya Industripark, hvis alt går etter planen.

I første omgang skal Tata Motors, som er en del av Tata Group, og Miljø Innovasjon AS, se på muligheten for å konvertere en bensindreven bil til et elektrisk kjøretøy.

Studien skal ta seks måneder og munne ut i produksjon av fem prototype-biler. Hvis resultatet er positivt kommer vi til å inngå mer omfattende avtaler med inderne, forteller daglig leder Bjørn Nenseth.

200 kilometer
– Vi ønsker å levere en fireseters personbil som kan kjøre omkring 200 kilometer på hver ladning, forteller Nenseth. Bilen vil koste rundt 220.000 kroner, ha en toppfart omkring 115 kilometer i timen og kunne brukes under alle værforhold. "

Selskapet Miljø Innovasjon AS er et heleid datterselskap av Miljøbil Grenland AS.


Det er en elektrisk versjon av Tata Indica som skal produseres og testes ut i Norge
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Laban

Det indiske selskapet Tata Motors har nå kontroll i Miljøbil Grenland.

http://www.ta.no/nyheter/article3850938.ece

Da er vel det bekreftet. Gleder meg til 2010 jeg, mange nye elbiler som skal lanseres da  :) (hvis de greier å lansere dem i henhold til planen da).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lars C. Krogenæs

En indisk nettavis har et intervju med Sankar Das Gupta fra electrovaya. Das Gupta er opprinnelig er fra India.
http://www.financialexpress.com/news/--For-zero-emission-transportation--battery-technology-is-the-most-critical-component--/380480/

Her er Miljøbil også omtalt

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lynet

Og denne bilen har nå DSB brukt for å teste brannsikkerhet i elbil!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

nr1rayner

Tenkte denne tråden var stort nytt, siden jeg først var blitt klar over denne bilen selv, gjennom testen som Lynet nevner.
Stusset da fælt på at den med ca 200km rekkevidde skulle selges til 220', noe som ville vært et ganske dødfødt prosjekt i dag.

Men, kommer den i dag, med ca samme rekkevidde og en pris på 150' skulle det vel være liv laget.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA