Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 25. april 2017, klokken 16:39

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Snuser litt på Ioniq og ser den har ombordlader på 6.6kW. Har i dag en TMS som vi lader via en 16A 3-fas 400V 12 kW, finnes det overganger etc som kan brukes til å lade fra den direkte eller må vi skaffe en mobil type 2-stasjon og koble imellom?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

moby666

Du kan lade med rødstikk via overgang men vil da kun få maks 3,6 kw på IONIQ
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Cowboystrekk

Takk for svar. Har du en link til en slik overgang? Mtp lavt forbruk på Ioniq tilsvarer jo 3,6kW 5 kW i timen for Teslaen, så blir ikke så ille med 3,6kW heller. Antar jeg må ha type 2-stasjon for å hente ut 6,6?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

J@x

Din begrensing her er vel da at du har 16A kurs... du må ha 32 for å hente ut 6,6...

Hadde du hatt 32A kunne du utnyttet denne til fulle, mens med 16A må du begrense den..
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler

Slik jeg har forstått det...

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:35
Takk for svar. Har du en link til en slik overgang? Mtp lavt forbruk på Ioniq tilsvarer jo 3,6kW 5 kW i timen for Teslaen, så blir ikke så ille med 3,6kW heller. Antar jeg må ha type 2-stasjon for å hente ut 6,6?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

AppleKnocker

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:35
Takk for svar. Har du en link til en slik overgang? Mtp lavt forbruk på Ioniq tilsvarer jo 3,6kW 5 kW i timen for Teslaen, så blir ikke så ille med 3,6kW heller. Antar jeg må ha type 2-stasjon for å hente ut 6,6?
Clas Ohlson, Biltema og flere andre har slike overganger

http://www.clasohlson.com/no/3-fas-adapter/32-6039?LGWCODE=326039000;83825;6293&gclid=Cj0KEQiAuJXFBRDirIGnpZLE-N4BEiQAqV0KGob_9r59QdUXPzqlCEOgwKxwm2vmhKq37JZCXOTDiGAaAvq08P8HAQ
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA