Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønskes kjøpt: Reva AC motor

Startet av magnemann, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:18

« forrige - neste »

magnemann

Dette er min første post, og jeg må bare si tusen takk for et bra forum.
Dere virker som en veloppdragen og hjelpsom gjeng.  ;D

Har nettop fått meg min første elbil.
En Leaf Accenta 2015. 6500 km, importert fra Frankrike.
Den har varme på batteri, i ratt, i seter foran og bak og har varmepumpe. Og 6,6kw lader.
Strålende fornøyd så langt.

Så noe spørsmål:

1. Jeg bruker "Nissan EV" appen for android. "Og Leaf Manager free". Finnes det bedre alternativer? Hvorfor er de så trege?

2. Er det mulig å skru av lading, evt sette timer på lading fra appen? I appen ser jeg bare "slå på lading".

3. Klimaanlegget/forvarming stopper automatisk etter 15 min. Kan man stille dette til feks 30 min? (Dette skjer når AC ikke er koblet til.)

Takk igjen!  8)

--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

AppleKnocker

Sitat fra: magnemann på søndag 18. desember 2016, klokken 08:50
Dette er min første post, og jeg må bare si tusen takk for et bra forum.
Dere virker som en veloppdragen og hjelpsom gjeng.  ;D

Har nettop fått meg min første elbil.
En Leaf Accenta 2015. 6500 km, importert fra Frankrike.
Den har varme på batteri, i ratt, i seter foran og bak og har varmepumpe. Og 6,6kw lader.
Strålende fornøyd så langt.

Så noe spørsmål:

1. Jeg bruker "Nissan EV" appen for android. "Og Leaf Manager free". Finnes det bedre alternativer? Hvorfor er de så trege?

2. Er det mulig å skru av lading, evt sette timer på lading fra appen? I appen ser jeg bare "slå på lading".

3. Klimaanlegget/forvarming stopper automatisk etter 15 min. Kan man stille dette til feks 30 min? (Dette skjer når AC ikke er koblet til.)

Takk igjen!  8)
Gratulerer og velkommen!

1) Systemet til Nissan er basert på treg kommunikasjon (1G eller 2G) samt at meldingene  må innom en slags datasentral før de går videre til bilen. Det er dessverre veldig tregt, og jeg har ikke hørt om noen app som gjør at det blir raskt.

2) Ikke i standard appen. Det var noe som het Leaf Link før hvor man kunne gjøre det, men den appen funker ikke lenger (ikke hos meg i hvert fall)

3) 15 min uten tilkoblet strøm - 120 minutter med. Kan ikke endres. Men du kan justere temperaturen.

Hvis du er litt over middel interessert, kan jeg først som sist anbefale Leaf Spy. App+dongle gjør at du kan snoke rundt i Leafens indre liv  :D

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

magnemann

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 18. desember 2016, klokken 09:20
Sitat fra: magnemann på søndag 18. desember 2016, klokken 08:50
Dette er min første post, og jeg må bare si tusen takk for et bra forum.
Dere virker som en veloppdragen og hjelpsom gjeng.  ;D

Har nettop fått meg min første elbil.
En Leaf Accenta 2015. 6500 km, importert fra Frankrike.
Den har varme på batteri, i ratt, i seter foran og bak og har varmepumpe. Og 6,6kw lader.
Strålende fornøyd så langt.

Så noe spørsmål:

1. Jeg bruker "Nissan EV" appen for android. "Og Leaf Manager free". Finnes det bedre alternativer? Hvorfor er de så trege?

2. Er det mulig å skru av lading, evt sette timer på lading fra appen? I appen ser jeg bare "slå på lading".

3. Klimaanlegget/forvarming stopper automatisk etter 15 min. Kan man stille dette til feks 30 min? (Dette skjer når AC ikke er koblet til.)

Takk igjen!  8)
Gratulerer og velkommen!

1) Systemet til Nissan er basert på treg kommunikasjon (1G eller 2G) samt at meldingene  må innom en slags datasentral før de går videre til bilen. Det er dessverre veldig tregt, og jeg har ikke hørt om noen app som gjør at det blir raskt.

2) Ikke i standard appen. Det var noe som het Leaf Link før hvor man kunne gjøre det, men den appen funker ikke lenger (ikke hos meg i hvert fall)

3) 15 min uten tilkoblet strøm - 120 minutter med. Kan ikke endres. Men du kan justere temperaturen.

Hvis du er litt over middel interessert, kan jeg først som sist anbefale Leaf Spy. App+dongle gjør at du kan snoke rundt i Leafens indre liv  :D

Takk for svar!
Dongle til Leaf Spy er seff. bestillt. :)
Noen mulighet til å skru av revers-pipelyd-som-vekker-naboene-om-morgenen?
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

leafnor

Lyd: Ja, gjør det til vane å trykke på av-knapp for kjørelyd når du har startet.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Øyst1

Som nevnt er det bare til å trykke på knappen for kjørelyd, da forsvinner "ubåt" pipingen når du rygger, og kjørelysen som egentlig bare høres ut som at bremsene skraper og henger noe fryktelig.
Bare å gjøre det til vane å skru av denne med en gang du starter bilen.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

magnemann

Nice. Synd ikke knappen husker posisjonen sin etter reboot. :)
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

Øyst1

Sitat fra: magnemann på søndag 18. desember 2016, klokken 14:40
Nice. Synd ikke knappen husker posisjonen sin etter reboot. :)


Hehe, ja det er det mange av oss som har bemerket.
Og at en må bekrefte på radioen hver gang bilen startes, det er også litt styrete.

2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Einar_S

"Litt styrete"!!
Det er til de grader irriterende at jeg ikke alltid gidder!
Du skal kvittere den meldingen, men det du kvitterer for er at telefonen koblet seg til. På neste forsøk så siktet du litt dårlig og traff ikke rett knapp.

Kanskje det er marked for en ombygd verjon av denne:

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA