Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ford dumper gammel elbil teknologi i Norge og blir subsidiert for å gjøre det

Startet av twinpeaks, lørdag 11. februar 2017, klokken 16:47

« forrige - neste »

jlan

Sitat fra: nie på søndag 18. desember 2016, klokken 14:49
Men det kartet er ikke rett. Den nye veien kommer til å krysse "Røldalsdalen"
akkurat ved den gamle Texacostasjonen så den lokasjonen blir perfekt. Det er nettopp dette forholdet som gjør at Vegvesenet putter såpass mye penger i en hvileplass for  tungtrafikken på akkurat dette stedet. Det funker idag og havner ikke i bakevja når den nye veien er ferdig
Takk for korreksjon, er det nye kartet riktig? Fant det her: http://www.bedrevei.no/abv-veikart/e-134-hovedvei-ost-vest/
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF




aness

Sitat fra: Hovda på søndag 18. desember 2016, klokken 14:20
Sitat fra: nie på søndag 18. desember 2016, klokken 11:49
Sitat fra: bjoris på lørdag 17. desember 2016, klokken 05:28
Tenker at det bør komme en i Røldal selv om det nå kom i Eidfjord, det at ikke den prioriterte vinterveien over Haukeli ikke er skikkelig dekket syns jeg er rart...
Jepp.
Ser den er på 2017-kartet.
Tipper den kommer oppe på rettstrekket ved den gamle Texaco-stasjonen hvor det er nå er etablert nye nettstasjoner og strøm bl.a til "landstrøm" for tungtrafikken. Ref diverse tråder i Facebook-gruppen tidligere i år.

Hvordan kan jeg zoome inne på 2017 kartet?

Ikke mulig å zoome, men det er mulig å se kartet med høyere oppløsning.


aness


Hovda

Sitat fra: cstromme på mandag 12. desember 2016, klokken 19:03
Digerneset utenfor Ålesund har det vært snakket om siden før de åpnet butikken der. Hadde ikke blitt overrasket om vi så en SC der innen 2017 er over.

Jeg håper på at det blir Sjøholt, det er bedre for alle dem som kjører via Stranda-Liabygda :)
Modell X60D Luft/Hengerfeste/Vinter/AP  Des 2016

THE

Enda tynnere dekning i Nord i 2017 enn det som var planlagt i 2016.

Når det nå ser ut til ikke å bli noe av den Enovastøttede utbyggingen av CCS/ChaDeMO ladere i Nord Norge, og Tesla ikke skal bygge ut SC i Nord-Skandinavia, så ser det dårlig ut for å bytte ut dieselbilen med en Model 3. Forutsetningen for å bruke opp mot 500000,- på bil er at jeg må kunne bruke den til alt det som dieselbilen blir brukt til. Kravet da er blant annet mulighet for hurtig lading der det er sannsynlig at jeg kjører, deriblant Nord-Norge, Nord-Sverige og Nord-Finland.

Det er jo fremdeles mulig at det dukker opp noen ladere nordpå før Model 3 kommer (forhåpentligvis) i 2018. Tesla med sin rekkevidde og store batteripakker er jo pr dags dato den eneste elbilen som har forutsetning for å fungere som bil nr. 1 i Nord-Norge, så håper fremdeles på et par Superchargere i Finnmark de nærmeste årene.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Andrewas

Her er et kart jeg fant på TFF (Tesla Fahrer und Freunde) - her ser man hva som er forskjell på 2016 og 2017 kartet. De punktene som har en litt mer lilla-aktig farge er de som står markert som "åpner snart" i 2016 kartet.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

nagela

Den 3 superchargeren i Polen (Poznan) har lenge stått som "Åpner snart".
Den ble åpnet idag, så Tesla har åpnet 2 stasjoner i Polen på ca en måned.
Ser ut som om de satser også i østeuropa  :)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Guybrush

Vanskelig å se utifra kartet, men prøver de seg igjen med en lader et eller annet sted langs E18 i nærheten av Norge/Sverige grensa? (Ørje/Töckfors?)

Andrewas

Sitat fra: Guybrush på onsdag 21. desember 2016, klokken 10:57
Vanskelig å se utifra kartet, men prøver de seg igjen med en lader et eller annet sted langs E18 i nærheten av Norge/Sverige grensa? (Ørje/Töckfors?)
Det er i prikk på kartet i det område. Selv tenker jeg den ligger enten på Mysen eller Ørje. Noen skrev et sted her også om et planlagt serviceområde der ny og gammel E18 kobles sammen. Dette ligger slik jeg skjønner det mellom Mysen og Ørje - så da kan det også bli der.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

nagela

Det planlagte serviceområde der ny og gammel E18 kobles sammen er ved Knapstad. ( Mellom Hobøl og Spydeberg. ) Ca 10 min kjøring fra Askim og 20 min fra Mysen.
Mellom Mysen og Ørje er det i praksis ingenting. ( Er et trailer parkeringsområde med WC, ikke noe mer)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Andrewas

Sitat fra: nagela på onsdag 21. desember 2016, klokken 14:15
Det planlagte serviceområde der ny og gammel E18 kobles sammen er ved Knapstad. ( Mellom Hobøl og Spydeberg. ) Ca 10 min kjøring fra Askim og 20 min fra Mysen.
Mellom Mysen og Ørje er det i praksis ingenting. ( Er et trailer parkeringsområde med WC, ikke noe mer)
Takk for oppklaring. I den grad Tesla har plassert fremtidige punkter ca nøyaktig så får jeg punktet til å ligge nesten helt på grensen til Sverige og et lite stykke lenger nord enn Solli. -- Så da kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at det er Ørje de tenker på.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA