Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe e-golf med 190km rekkevidde

Startet av John_Torvald, søndag 19. februar 2017, klokken 21:29

« forrige - neste »

John_Torvald

Har akkuratt fått ein 106 på vegen igjen, men vannservicelyset er på (får ikkje kontakt med ECU via 30 pin kontakt)

Og ladelyset + limit lyset går på etter 7%.

Når eg måler spenning når lyset er på er det 110v i sagemboksen. Forskjellen er på ca 1v mellom dei to i sagemboksen.

Nokon forslag til framgangsmåte for gjere noko med dette? Trur det er øite vann på batteria ettersom eg ikkje har tatt service på dei, kan det føre til dette?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: John_Torvald på søndag 18. desember 2016, klokken 22:38
Har akkuratt fått ein 106 på vegen igjen, men vannservicelyset er på (får ikkje kontakt med ECU via 30 pin kontakt)
Hvordan overgang bruker du for å koble 16pin OBDII "utstyr" til 30pins kontakten ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

John_Torvald

Kina adapter, men har sjekka at den har K bus til C1 og riktig + og - så den burde koble til...

Skal begynne å feilsøke på batteria på torsdag, så for vi sjå om eg finn døde celler.

frodef

Jeg måtte modifisere mitt kina-adapter for at det skulle virke, det var noe med feil jord av "signal ground" og "power ground" eller noe slikt.

Elmo

Jeg bruker en hjemmelaget overgang. Kun K rett på pinnen og 12V fra sigarettenneren.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA