Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Radiobil1, tirsdag 22. november 2016, klokken 22:32

« forrige - neste »

Radiobil1

Vil vi når 40 mils bilene kommer på markedet oppleve prisras på gårsdagens og dagens 15-20 mils biler som trilling og oppover?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

zbk

Neppe et ras, men en viss prisjustering vil det nok bli. Bruktmarkedet blir nok ganske direkte påvirket av hvilken prisjustering som kommer på kortrekkeviddebilene.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

elektrolux

Har allerede skjedd med e-Up

Plutselig 10-20% mindre verd på kun få måneder.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

torlie

Satser på man kan få tak i 3 år gammel E-UP til 115-125k rundt jul  :) Et alternativ er trilling til 70-80k.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Kanutten

Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. oktober 2016, klokken 12:34
Har allerede skjedd med e-Up

Plutselig 10-20% mindre verd på kun få måneder.

Hvor har du det i fra? For meg virker det faktisk motsatt. For en stund siden kunne man finne eUp helt ned mot 130' på Finn.no, nå er det ingen under 150'.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

elektrolux

Kan ikke uttale meg om enkeltsaker, men svært lenge var e-Up til under 170 000 NOK en fjern drøm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

#6
Tja. Det er vanskelig å si åssen prisraset blir. Det kan bli litt ymse.

Har ikke disse 10-20-milsbilene alltid fallt i verdi?

En bruktbil til 120 000 kr vil ligge i et helt annet segment enn nye biler til 230-330kr.
For 2016-modellene kan man muligens se et ekstra prisras det kommende året, men det er ulike signaler.

På den ene sida har du Renault, hvor nybilprisen ser ut til å holde seg:
Den gamle modellen av Zoe med lite batteri, koster fortsatt i overkant av 200 000 kr. Jeg har ikke fulgt med så nøye på priser, men jeg går ut i fra at det er det samme  prisnivå som før.
Bilmodellene med dobbelt så stort batteri er prisa i spekteret 230-314 000 kr.

På den andre sida har du Leaf Visia, hvor 30 kwt-utgaven er prisa til 1200 € lågere pris, enn 24kwt-utgaven, på nissan.pt.

Det som kunne holde prisen oppe, var om momsen ville bli satt opp fra 0% i 2018 som det var forventa.  Nå går regjeringa for momsfritak til 2020, så får vi se hva det blir til.

johnsalf

De tidlige små elbilene var skikkelig overprisede  (sammenlignet med fossilbiler), virkelig små og med svært kort rekkevidde.
Naturlig at de fikk prisras.
Tror der blir noe helt annet med dagens elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA