Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøver å sette opp car-net på ny e-golf- men mister kontakten

Startet av DanielB, fredag 03. februar 2017, klokken 10:33

« forrige - neste »

DanielB

Jeg bestilte ny Tesla før ny AP-HW var lansert, og betalte dermed kr 25.700 for AP. Bilen er enda ikke produsert, og får da selvsagt ny HW.

Jeg har nå valg om tre ulike alternativ mht. AP-pakker:

1: Beholde bestillingen som den er uten ekstra kostnad, og få AP 1.0-funksjonalitet.

2: Betale kr 17.100 for "oppgradert autopilot"

3: Betale ytterligere kr 25.700 for full selvkjøring.

Dilemmaet mitt er omkring forskjellen mellom alternativ 1 og 2. Jeg regner med at "oppgradert autopilot" i praksis har de samme funksjonene som den gamle autopiloten, altså enkel selvkjøring innenfor samme fil, bare bedre. Dersom jeg går for alt. 1, får jeg jo fortsatt nyte godt av forbedret datakraft, bedre sensorer osv.

Er det da noe poeng i å legge kr 17.100 på bordet? Hva får man for disse pengene??

lunitiks

Har en følelse av at "AP 1.0-funksjonalitet" er, eller raskt blir, helt identisk med EAP.


AP2.0 diskuteres for øvrig inngående her inne
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA