Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: service priser

Startet av aho, fredag 23. desember 2016, klokken 12:18

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: ReneM på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:23
Hører at det er 2 forskjellige ladekladder for egolfen (en oppgradert versjon). Hvordan kan je se hvilken versjon jeg har?

Du har sannsynligvis fått begge:

1 stk ladekabel med en kladd og Schuko-kontakt (husholdningskontakt), som lar deg lade med 10 A, altså, 2,3 kW.

1 stk type 2 til type 2 ladekabel (uten noen boks), som lar deg lade med 16 A, altså 3,7 kW, fra ladeuttak med type 2 kontakt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TB

Finnes to ulike modeller av "ladekabel med en kladd og Schuko-kontakt" etter det eg har lest.
Skal ikkje påstå det er stor forskjell mellom dei.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

SteinarSun

Den nye er mer firkantet enn den gamle, og såvidt jeg husker helt svart.
Den gamle er avlang og sort/grå
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Rio

Sitat fra: TB på onsdag 30. november 2016, klokken 07:11
Finnes to ulike modeller av "ladekabel med en kladd og Schuko-kontakt" etter det eg har lest.
Skal ikkje påstå det er stor forskjell mellom dei.

Nei, det er ingen funksjonell forskjell. Begge ladekladdene forteller laderen (i bilen) at den kan trekke maks 10 A, dvs. 2,3 kW.


Med Type-2-til-type-2-kabelen så lader man 60% raskere.
Med ka
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

aho

Sitat fra: p8ndus på mandag 14. november 2016, klokken 18:24

Regner uansett med at det blir å skje igjen, og da skal de se på bilen pånytt. (2016 modell, levert i desember 2015).

Da har det skjedd igjen denne gangen på jobben med 16A ladekabel....

Det har også skjedd hjemme i det siste også. Og som du påpeker jeg mener å ha forsiktet meg om at den har blinket grønt.

Det blir jo litt tungvindt om jeg må sjekke dette senere hver kveld via appen for å være sikker....

Skal prøve å kontakte Møller selv om jeg ikke har så store forhåpninger.

atle
e Golf 2016 - Sandvika

Sin

Jeg har samme problem med at e-golfen sporadisk ikke lader på natten.
Vi opplevde det ofte en periode vi brukte timer, og kuttet ut den. Det hjalp en del, men det skjer fremdeles av og til.
Jeg sjekker hver gang at den starter å lyse grønt, men etter ca 1 minutt har jeg oppdaget at den av og til slår seg av. Da blir ladeprikken hvit, og ikonknappen under er av (hvit). Ofte starter ladingen igjen ved å låse opp og låse igjen bilen, den har også startet da jeg trykket på ikonknappen under ladeprikken (som ikke lyste).
Dessverre er det ikke så ofte jeg orker å stå og vente i 1 minutt for å sjekke laderstatus. Har av og til sjekket via app'en på kvelden og startet ladingen derifra.
Det er irriterende å ikke kunne stole på ladingen, selv om det stort sett fungerer. Har forøvrig satt nedre ladegrense til 100%, og men har ikke begrenset ladekapasiteten til f.eks 10 amp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA