Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stavanger Parkering har sendt julekort til alle elbilister

Startet av Yagi, lørdag 11. desember 2010, klokken 20:39

« forrige - neste »

hens

Det kan også være en jordfeil som kommer og går, da oppfører laderen seg rart.
Hvor i Oslo?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Yagi

#16
Sitat fra: hens på søndag 21. november 2010, klokken 13:12
Det kan også være en jordfeil som kommer og går, da oppfører laderen seg rart.
Hvor i Oslo?
Jeg mener jeg har sendt en pm med adressen min til deg (ang. rød front som du kan få...)

Jeg bor på Frogner
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

eledille

Obs: Jeg editerte postingen min fra 12:05 samtidig som du svarte. Jeg la til info om hvordan du kan få noe strøm i batteriet så det ikke går helt tomt.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Yagi

I dag hadde jeg besøk av hens som hadde med seg diagnoseapparat.  Det avslørte at hovedbatteriet hadde fattige 92V, at det var en "precharger feil" og att det tidligere hadde vært en "batteritemperaturfeil."  Tusen takk til hens for at du stilte opp!  :)

I kveld har jeg tauet bilen for å regenerere (14km for å være nøyaktig). Energimåleren gikk da fra 0% til 25%!  Men dessverre, den lader fortsatt ikke.  Har bestilt time hos Automotive, så da får vi se om de kan finne ut noe mer.

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Lanber

aiai, batteriene liker veldig dårlig mye strøm i oppladet og utladet tilstand :-(

Yagi

Sitat fra: Lanber på tirsdag 23. november 2010, klokken 10:29
aiai, batteriene liker veldig dårlig mye strøm i oppladet og utladet tilstand :-(
Ja, sånn går det når man ikke har fagbrev i elbil...   ::)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

elektrolux

Sitat fra: Lanber på tirsdag 23. november 2010, klokken 10:29
aiai, batteriene liker veldig dårlig mye strøm i oppladet og utladet tilstand :-(

Jeg er sikker på at der er en slags logikk inni der et sted.......
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TomTom

Virker som det samme problemet jeg hadde da min lader var defekt. Byttet min lader for ca ett år siden. Prøvde å fikse den men den var for komplisert for meg så ga opp. var så heldig jeg fant en brukt lader jeg fikk kjøpt. har i senere tid fulgt med på ett prosjekt hvor en lager en lader fra bunnen av, men dette krever litt elektronikk kunskap og litt programerings kunnskap.
http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/200-build-your-own-intelligent-charger-36627.html

Dette er en meget enkel lader som lett kan bygges om til ny batteripakke med en reprogramering av microcontrolleren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA