Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det lurt å kjøpe en brukt Tesla?

Startet av jin1987, tirsdag 14. februar 2017, klokken 12:42

« forrige - neste »

jin1987

Noen som har vurdert å montere en defa warmups system GPS link? Kan fort gi litt lengre rekkevidde på vinteren! Blir nesten som iconnect, for de som har den gamle versjonen. Tror den kan varme bilen på den lille ekstra batteriet som sitter ved motoren, ellers så kan man alltid trekke ledning. Ser at når man forvarmer bilen så er det 10% prosent mindre batteri! Vil man på måte da slippe dette med en defa?

TB

Å bruke 12 V batteriet for å varme er ikkje mulig. Slike batteri har alt for lite energi til at det gir nokon effekt. Må koble til med 230 V for at det skal fungere.

Kupevarmer gir komfort, betre sikt og redusert behov for varme på korte turar. På lengre tur gir det liten effekt med kupevarme.

http://www.defa.com/no/automotive/warmup/
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

jin1987

Er det mulig i montere en sånn batteri på Mercedes? er ansatt så får bra pris! jeg ser at det er mye plass på siden av batteriet.

jin1987

Jeg har ikke mulighet til å lade bilen hjemme på vintertid siden det ikke er nok strøm til både å varme opp boligen og lade bilen samtidig. Må lade bilen ca 10 min unna hvor jeg bor, men jeg bruker bilen mest til å kjøre sønnen min til barnehagen. Den forvarming slukker strømmen ca 10% og jeg bruker bilen ca bare 4 min til barnehagen og tilbake. 2 turer om dagen så har jeg brukt opp 25% bare ved å forvarme og 8 min kjøring. Litt kipt å drive å lade bilen hele tiden nesten ikke ved å bruke bilen. Cup varmeren via strømledning tror jeg strømnettet tåler om vinteren! Hadde jo vært greit om den kunne bruke strøm rett fra den lille batteriet når jeg ikke har mulighet til stikkontakt. Ikke det at jeg er lat at jeg ikke vil gå til barnehagen, tar ikke mer en 12 min å gå, men sønnen min er kronisk syk og tåler ikke kulda!

TB

Du kan lade bilen på 6A, det bør strømnett tole?  Defa kupé vifte er typisk på 1500 W, dvs ca 8A. Forskjellen er ikkje så stor.

Å montere ekstra batteri er mykje styr... lite effekt. Koble bilen til strøm er mykje enklere
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA