Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bolt første kunde erfaringer

Startet av Lasse Nessøe, torsdag 05. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Lasse Nessøe

Jeg vurderer å ta bilen fremfor fly fra Oslo til Trondheim i slutten av mnd. Finnes det en APP for planlegging av en slik tur som har komplett oversikt over hurtigladere på ruten? Ønsker å sette opp en rute med maks 80km mellom hvert stopp.

Jeg var dessverre vært dum nok til å kjøpe 215/45-18 vinterdekk etter å ha lest forum at rekkevidde man mister var minimalt. Vel, det kan jeg skrive under på er pølsevev etter ifjor vinter. Så jeg kommer nok maks 100km med litt lunk på varmen.

Tips om rute med stopå tas imot med takk

Heimdal-eGolf

Hei
Sjekk nye stasjoner på Rv3 og bruk Green Race. Green Race gir realistiske tall på sommerstid i alle fall.
Selv har jeg kjørt E6 i sommer og hadde følgende stopp: Minnesund, Lillehammer, Kvam, Dombås og Oppdalsporten.

http://www.jurassictest.ch/GR/

Denne gir en komplett rute om den er oppdatert med nye ladestasjoner:
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/


TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

Orbit

#2
På Goingelectric kan du også legge inn begrenset rekkevidde under "options".

Autorute med max rekkevidde senket til 90km havner i Østerdalen.....med en langt stopp på Tynset. Her kan du i alle fall prøve deg frem, ut i fra hvor stort buffer du ønsker å legge inn.


2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tutti

Sitat fra: Lasse Nessøe på mandag 14. november 2016, klokken 14:15
Jeg vurderer å ta bilen fremfor fly fra Oslo til Trondheim i slutten av mnd.
Hvis det er en kuldeperiode så vil jeg fraråde deg dette. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og velg noe annet. Det går tog også.

Dette basert på min 3'de vinter med egolf..

Heimdal-eGolf

Sitat fra: tutti på mandag 14. november 2016, klokken 16:29
Sitat fra: Lasse Nessøe på mandag 14. november 2016, klokken 14:15
Jeg vurderer å ta bilen fremfor fly fra Oslo til Trondheim i slutten av mnd.
Hvis det er en kuldeperiode så vil jeg fraråde deg dette. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og velg noe annet. Det går tog også.

Dette basert på min 3'de vinter med egolf..

Her må jeg si meg helt enig. eGolf er ikke spesielt godt tilpasset vintertemperaturer... Er det under -15 går ladingen veldig langsomt, og i Østerdalen er det jo mye kaldere enn dette rett som det er...
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

Djur1

Jeg kjørte tur retur Oslo - Levanger  og det er ganske kijp tur  med mange stopp. Nå som det er kaldere vil jeg tro at det blir veldig mange stopp, kanskje med endel rekkeviddeangst så det holder siden det ikke er så mange hurtgladere langs veien.
Er vel slik at en må bruke artic roads sine ladere fortsatt. De på lillehammer var jo ødelagt, så da måtte jeg lade på fortum sin. arctic roads er svindyre.
Personlig ville jeg ikke ha kjørt samme rute med egolfen selv på sommeren.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA