Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvirrende skilting kollektivfelt vs påpudt kjørefelt

Startet av HPSE, fredag 06. januar 2017, klokken 11:50

« forrige - neste »

Jorgen86

Er jo Hyundai norge som betaler for rustbehandling med mercasol, kjøper du en importbil har ikke denne vært innom denne prosessen I drammen fordi 1 den kom aldri til norge via Hyundai Norge sin portal, 2 den har faktisk blitt kjøpt I tyskland det betyr at den er blitt levert der, sjekk opp rustbehandling der så vet vi for sikkert hva vi snakker om her.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

edakcots

Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

tuono

#17
Hvordan kan du kategorisk fastslå dette med i hvilken grad, og hvor, rustbehandling foregår på gråimport?
Sitter du med en oversikt over hva gråimportører foretar seg? 
Ikke all gråimport går via apparatet rundt importhavna i Drammen......

Jorgen86

Er akkurat dette jeg vil frem til, gråimport er ikke bestandig gunstig.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.


Jorgen86

Hvertfall de aller fleste merke assitanser jeg har ringt til må du oppgi hvem forhandler bilen er kjøpt hos.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

model3citizen

Sitat fra: Jorgen86 på onsdag 16. november 2016, klokken 14:49
Er jo Hyundai norge som betaler for rustbehandling med mercasol, kjøper du en importbil har ikke denne vært innom denne prosessen I drammen fordi 1 den kom aldri til norge via Hyundai Norge sin portal, 2 den har faktisk blitt kjøpt I tyskland det betyr at den er blitt levert der, sjekk opp rustbehandling der så vet vi for sikkert hva vi snakker om her.

Kia skal visstnok gjøre det samme, til tross for dette var vår "early bird" 2015 Kia Soul Ev (levert Nov. 2014) ikke Mercasol-behandlet. Jeg mistenker at bilene på det tidspunktet ble rushet gjennom havna og ut på biltransport til forhandlerne.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

EspenM3

Sitat fra: model3citizen på torsdag 17. november 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Jorgen86 på onsdag 16. november 2016, klokken 14:49
Er jo Hyundai norge som betaler for rustbehandling med mercasol, kjøper du en importbil har ikke denne vært innom denne prosessen I drammen fordi 1 den kom aldri til norge via Hyundai Norge sin portal, 2 den har faktisk blitt kjøpt I tyskland det betyr at den er blitt levert der, sjekk opp rustbehandling der så vet vi for sikkert hva vi snakker om her.

Kia skal visstnok gjøre det samme, til tross for dette var vår "early bird" 2015 Kia Soul Ev (levert Nov. 2014) ikke Mercasol-behandlet. Jeg mistenker at bilene på det tidspunktet ble rushet gjennom havna og ut på biltransport til forhandlerne.

Nei, det stemmer ikke. Når det gjelder Kia så er det opp til hver enkelt forhandler om de vil understellsbehandle bilene før de går ut til kunder, og dermed må også forhandlerene selv betale for dette. Hyundai gjør det med absolutt alle biler som kommer til Norge, og det bakes inn i prisen.

edakcots

Bare tull å skrive dette? Har kjørt bil i en mannsalder internasjonalt, og når de få gangene behovet har vært for assistanse har det aldri vært noe problem. De har heller ALDRI spurt hvor eller av hvem bilen er solgt fra?
I dag ser de på sine egne datasystemer hele bilens historikk.

Men at det er en eller to merkeforhandler representanter her inne som ønsker å skremme oss nordmenn, det har vært oppdaget tidligere...

Det stemmer at garantier varierer fra merke til merke, hvilket land som den selges i som grunnlag osv, men dette er enkelt å sjekke på nett i dag.
Feks Tesla har 5 års garanti i Norge men 4 i England.
Hyundai har 5 år i mange land i Europa, og den gjelder i hele Europa.
Tror du bilen du kjøper feks hos Gjermundsen Auto i Tønsberg er helt verdiløs når du drar på ferie til Danmark og trenger assistanse?

Ja jeg har jobbet med import siden 2000 og vet hvordan det fungerer.
Det stemmer også at enkelte importører hopper over rustbehandlingen for å spare 1.300 kr, men det er lett å sjekke når du får din bil fra en eller annen importør...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

EspenM3

Sitat fra: edakcots på fredag 18. november 2016, klokken 10:14
Bare tull å skrive dette? Har kjørt bil i en mannsalder internasjonalt, og når de få gangene behovet har vært for assistanse har det aldri vært noe problem. De har heller ALDRI spurt hvor eller av hvem bilen er solgt fra?
I dag ser de på sine egne datasystemer hele bilens historikk.

Men at det er en eller to merkeforhandler representanter her inne som ønsker å skremme oss nordmenn, det har vært oppdaget tidligere...

Det stemmer at garantier varierer fra merke til merke, hvilket land som den selges i som grunnlag osv, men dette er enkelt å sjekke på nett i dag.
Feks Tesla har 5 års garanti i Norge men 4 i England.
Hyundai har 5 år i mange land i Europa, og den gjelder i hele Europa.
Tror du bilen du kjøper feks hos Gjermundsen Auto i Tønsberg er helt verdiløs når du drar på ferie til Danmark og trenger assistanse?

Ja jeg har jobbet med import siden 2000 og vet hvordan det fungerer.
Det stemmer også at enkelte importører hopper over rustbehandlingen for å spare 1.300 kr, men det er lett å sjekke når du får din bil fra en eller annen importør...

Til de av dere som har kjøpt og fått sin Ioniq. Ring Hyundai assistanse og sjekk om de spør etter registreringsnummer. Fortell gjerne om det her etterpå  :)

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Jorgen86

Hei, her er konkret svar fra Hyundai norge igjennom min kontaktperson der.

Hei,
De blir sannsynligvis ikke beh. dette er noe vi gjør på våre biler og det har en svært høy kost.

Garantiene skal være like over hele europa slik at ting som faller under garantivilkårene kan handles av oss, men alt som går på reklamasjonsrett og ikke garanti må dekkes av selgende forhandler som har importert bilen og det har vi ingen kontroll med.

I tillegg kan disse bilene mangle varmepumpe og batterivarmer, som gir dårligere rekkevidde og lengre ladetider på vinteren.

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

tuono

#28
Har ingen betenkeligheter med å handle gråimport gjennom en etablert forhandler/selger!

Men....å handle bil hos noen som helt uten firmanavn eller logo annonserer nybil på Finn.no med kun et mobilnummer som finnes igjen hos et firma som importerer sportsutstyr/en privatperson (alt etter om man bruker google eller 1881 for å søke det opp) og ingen av personene registrert korresponderer med hverandre eller navnet oppgitt i annonsen......får også meg til å tenke at her er det ikke bare en part som sitter på gutterommet. Mye tyder på at det foregår salgsvirksomhet derfra også.

Falt litt av med hensyn til understellsbehandling. Var det nå sånn at dette utsagnet i starten av quoten var feil allikevel?
Sitat fra: Inop på fredag 18. november 2016, klokken 10:27
SitatDer tar dere rimelig feil

Jorgen86

Ifølge hyundai Norge så er dette noe de betaler når den kommer til Norge og er en dyr affære, så om gråimportør betaler dette så er det jo greit.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA