Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av SteelTown, lørdag 17. oktober 2015, klokken 23:07

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 26. oktober 2016, klokken 18:07
Jeg fikk ca 13 mil på motorvei med en Soul mellom Ski og Østfold når jeg fulgte trafikken. 110 sone nesten hele veien.

dette var med varme og vinter dekk eller ?

AppleKnocker

Sommerdekk, tørr veibane, uten AC/varme og optimale forhold egentlig. Men høy hastighet. Det er som sagt 110 sone nesten hele strekningen.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

sven erik

ok får 10 mil med e nv 200  med samme forhold så da er det ikke mye forskell

AA

Skal man sette giret i B for å nå lengst?

Richard T

#19
Sitat fra: AA på søndag 08. januar 2017, klokken 21:09
Skal man sette giret i B for å nå lengst?

Om giret står i B har mest å si om det er mye nedover, og da relativt bratt nedover. Med giret i B bremser man nemlig mer på motoren og får derfor mer ladeeffekt. Om du har den i B i slake nedoverbakker så stopper du jo helt opp :)

Om det er jevn kjøring på motorvei så spiller det ingen rolle. Jeg bruker B i bratte bakker (nedover) og når jeg kjører i områder med mye fartsdumper (slipper å bremse), ellers ikke.

nr1rayner

Jevn fart tar deg lengst.
Ned en bratt bakke er det da bedre å f.eks. holde 60 km/t i B enn å trille opp til 70-80 km/t i D.
Må man bremse er det selvsagt bedre å bremse med regen enn mekaniske bremser.

D, ECO eller B blir egentlig mest en smakssak i vanlig trafikk.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA