Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reboote bilens oppkobling mot carnet?

Startet av Hyperstress, tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:23

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: amund på fredag 11. november 2016, klokken 14:47
Jeg hadde 90D loaner i forrige uke, piper godt fra frontmotoren. Hjulstøy mener jeg er helt likt min juli '14 S85.

Ved nærmere ettertanke så sammenlignet jeg to biler på piggfrie vinterdekk, det gir vel ikke noe særlig inntrykk av hjulstøy.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

overlay

Sitat fra: F_P på mandag 14. november 2016, klokken 09:56
Det er flere versjoner av støydemping, ikke bare 2 ;)

De tidligste 2013 har tynnere og mindre dempematter enn 2014.

Deretter kom et helt nytt sett med materialer til bruk samtidig som AP versjon 1 kom i bilene. Her er det spesielt hjulbuer bak som har fått en oppgradering + en matte under baksetet.

Etter dette er det stadige forbedringer der mye går i å fylle opp hulrommene bak plastdeksler inne i bilen med det som ligner mest på bomullsvatt.

Dessverre er det fremdeles mye å gå på spesielt i dørene. En oppgradering her fjerner en del støy, men ikke minst løftest lyden fra radioen merkbart med dette.

Hilsen fra meg som har lyddempet 30+ Model S  ::)

Hvordan forholder Tesla seg til etterisolering mot lyd? Kan de si at vi vil ikke gjøre enkelte reparasjoner fordi noen "usertifiserte" har jobbet med bilen?

Hyperstress

Sitat fra: F_P på mandag 14. november 2016, klokken 09:56
Det er flere versjoner av støydemping, ikke bare 2 ;)

De tidligste 2013 har tynnere og mindre dempematter enn 2014.

Deretter kom et helt nytt sett med materialer til bruk samtidig som AP versjon 1 kom i bilene. Her er det spesielt hjulbuer bak som har fått en oppgradering + en matte under baksetet.

Etter dette er det stadige forbedringer der mye går i å fylle opp hulrommene bak plastdeksler inne i bilen med det som ligner mest på bomullsvatt.

Dessverre er det fremdeles mye å gå på spesielt i dørene. En oppgradering her fjerner en del støy, men ikke minst løftest lyden fra radioen merkbart med dette.

Hilsen fra meg som har lyddempet 30+ Model S  ::)
Hvordan er D vs ikke-D isolert i front?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

F_P

Sitat fra: Hyperstress på mandag 14. november 2016, klokken 11:43
Hvordan er D vs ikke-D isolert i front?

Liten forskjell innvendig som jeg har kunnet se men nå er det svært få RWD med AP der ute så erfaringen er noe begrenset, men utvendig sitter det et lag med 4-6cm tykt skum tredd rundt motoren foran på D-biler.

Sitat fra: overlay på mandag 14. november 2016, klokken 10:11
Hvordan forholder Tesla seg til etterisolering mot lyd? Kan de si at vi vil ikke gjøre enkelte reparasjoner fordi noen "usertifiserte" har jobbet med bilen?

Nja.. Spørs sikkert hvem du spør, men jeg har fått bilen min saumfart av Tesla på forespørsel. Det ble tatt bilder fikk jeg beskjed om, og så lenge man ikke hindrer tilgangen vesentlig, ikke hindrer drenering, ei heller gjør noe som skaper økt varmgang så forsår jeg det slik at det ikke har noen betydning for utførelse av service, reparasjoner eller garanti :)

Fordelen med å la andre som meg ta jobben er selvfølgelig at det blir min feil om jeg gjør noe galt  :-[
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA