Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri i Kia Soul EV sommeren 2017

Startet av Smbob, torsdag 05. januar 2017, klokken 14:25

« forrige - neste »

Smbob

På hytta er det blitt montert et Garo uttak til bruk som 10A lading av elbil.  Boksen er sikret med 10A og med kWh måler.
Dette er tilkoblet en eksisterende 16A kurs.
Men hver gang i3'n blir koblet til Garo boksen, så ryker 16A inne i hytta.
Kobler man bilen utenom Garo boksen, direkte på 16A kursen, virker alt OK.
Hmm??
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

W.A.

Siden Garo er tilkoblet en 16A kurs. og hvis jeg har forstått det riktig så er det samme 16A kurs som også brukes i hytta! når du kobler bilen din på Garo uttak, så suger bilen 10A konstant og det medfører at du har for lite Amper igjen til hytta di, derfor faller sikringen ut. Det er veldig lurt å ha egen kurs for lading for elbil.
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

Smbob

Denne kursen har ingen annen belastning enn denne boksen.
Hvis
Jeg kobler bilen til før boksen, virker alt OK.
Skal få en trikker til å se på det igjen, men skjønner ikke helt hvorfor 16A sikringen skal gå når bilen kobles til boksen.
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA