Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kapasitetstap på batteriet til e-Golf

Startet av kajh, tirsdag 27. desember 2016, klokken 17:17

« forrige - neste »

kajh

Jeg har lånt en eGolf fra Avis i en måned for å se om jeg trives med eGolf. Idag prøvde jeg for første hurtigladig hos Circle K i Sandvika. Det viser seg at det ikke er mulig å starte lading via applikasjonen eller sms, men man må inn å betale. Dette skyldes i følge de som jobber på stasjonen en feil i ladestasjonen som skal rettes.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg vil skryte av de ansatte på denne stasjonen. Jeg fikk ikke bilen til å lade selv om jeg gjorde ting etter oppskriften. Etter å ha prøvd selv noen ganger fikk jeg hjelp av en av de ansatte som heller ikke fikk det til. Etterhvert var alle de 3 ansatte engasjere i saken og etter ca 20 minutter fikk vi bilen til å lade, og alle var glade!

Man får forøvrig hvert 5. kvarter med hurtiglading gratis hvis man er medlem i Circle K EXTRA Club.


-Kaj :)

Ingeniøren

Så bra !

Det er derfor jeg håper de fleste bensinstasjoner ser at å få en ladestasjon på plassen er bra. De får solgt noe når man lader og kan hjelpe når noe klikker. Alle ladestasjoner har sine hikker i blant og ikke alle er like praktiske.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Panduck

Jeg har sett eGolf-folk med problem å lade på Circkle K Minnesund også, og også der var de ansatte ute for å hjelpe til. Det var ikke første gang, de hadde hjulpet eGolfer flere ganger, så jeg vet ikke om det er noe kompabilitetsproblem mellom eGolf og laderene som Statoil valgte som multistandardlader.

Uansett tror jeg at jeg hadde gitt opp kjapt, og dratt til Fortum sine ladere like borti veien. Men det fine med bensinstasjoner som eier ladere, er jo at man kan få hjelp. Men om ingenøren sier det er fint at det blir ladere på slike lokasjoner, er jeg ikke like sikker på om det blir like mye hjelp når Grønn Kontakt sine ladere klikker på en Circle K stasjon, eller Fortum på en Shellstasjon. Circle K setter ikke opp egene ladere lenger, så denne servicen gjelder kun et fåtall lokasjoner, gjerne med en enslig mulitstandardlader, noen steder med en ekstra chademolader.

Panduck

Og om du vil se om eGolf er bilen for deg, før du eventuelt bestemmer imot, prøv en i3 for å oppleve hva forskjell på rekkevidde kan bety. Nå praktisk rekkevidde økes med 50%, blir det en helt annen opplevelse, noe som blir resultatet med det nye batteriet i neste eGolf.

kajh

Sitat fra: Panduck på lørdag 05. november 2016, klokken 11:54
Og om du vil se om eGolf er bilen for deg, før du eventuelt bestemmer imot, prøv en i3 for å oppleve hva forskjell på rekkevidde kan bety. Nå praktisk rekkevidde økes med 50%, blir det en helt annen opplevelse, noe som blir resultatet med det nye batteriet i neste eGolf.

Takk for tipset! :) Jeg er klar over at den nye eGolfen som det eventuelt vil være aktuelt for meg å kjøpe har bedre rekkevidde og jeg tror som du sier at 50% ekstra batteri vil ha mye å si for hvor stressende dette med elbil og batterikapasitet oppleves i hverdagen.

Jeg merker jo nå allerede etter å ha hatt bilen i 2 dager at det er litt styr rundt det å skaffe seg strøm. Hurtigladingen jeg omsider fikk til i Sandvika gjorde jeg etter at jeg hadde kjørt bilen fra Drammen til Røa og så til Stabekk. Da hadde jeg 30km igjen. Bilen var fulladet da jeg hentet den. Til bilens fordel skal det sies at jeg hadde ligget i litt over 100 på motorvei og trolig heller ikke kjørt spesielt batterivennlig ellers heller.

:)

Panduck

Sitat fra: kajh på søndag 06. november 2016, klokken 21:11
Jeg merker jo nå allerede etter å ha hatt bilen i 2 dager at det er litt styr rundt det å skaffe seg strøm.

Man lærer fort og skaffer seg de brikkene som gjør det raskt å starte hurtiglading (fortum / grønn kontakt), og nye ladere dukker opp hele tiden. Så det blir neppe så mye styr som du har opplevd nå. Men du bør ha mulighet til å lade hjemme eller på jobb, eller pålitelig gatelading, hvis ikke kan det bli stress. Da bør man vurdere AmperaE :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA